۱۴۰۰ روستای کشور توسط بسیج سازندگی آبرسانی شد

رئیس بسیج سازندگی کشور:

رییس بسیج سازندگی کشور از آبرسانی به یک هزار و ۴۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی در یک سال و نیم اخیر خبر داد.


به گزارش

خبرگزاری موج،


سردار محمد زهرایی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه پشتیبانی از گروه‌های جهادی بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سه‌هزار روستای کشور در یک و نیم سال گذشته در کشور آبرسانی شده است که از این تعداد، هزار و ۴۰۰ روستا با همت گروهای بسیج سازندگی بوده است.

وی افزود: ارائه خدمات مختلف محرومیت‌زدایی برای هفت‌هزار روستا در این نهاد برنامه‌ریزی شده بود که قرارداد بسیج سازندگی هفت هزار و ۳۰۰ روستاست و پیش‌بینی می‌شود تعداد این روستاها به بیش از ۱۰ هزار مورد برسد.

سردار زهرایی با بیان اینکه بسیج سازندگی در زمینه ساخت مسکن هم فعالیت‌هایی دارد، اضافه‌کرد: برای اجرای عملیات ساخت ۱۰ هزار مسکن در کشور برنامه‌ریزی شده و در برخی استان‌ها عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: این نهاد در زمینه مدرسه‌سازی و نوسازی مدارس و ساخت خانه‌های بهداشت و همچنین مراکز سلامت نیز وارد عمل شده است و آماده مشارکت برای محرومیت‌زدایی در این بخش‌ها در آذربایجان غربی هستیم.

سردار زهرایی اظهار کرد: ۲ قرارگاه پهنه جهادی در آذربایجان غربی فعال بوده که برای تجهیزات آن‌ها ۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی گفت: بسیج سازندگی آماده است تا در زمینه تخصیص قیر برای جاده‌های بین مزارع در آذربایجان غربی، ۵۰ درصد سهمیه استان را افزایش دهد.

سردار زهرایی با اشاره به راه‌اندازی دهکده مقاومت و فعالیت این دهکده در آذربایجان غربی افزود: این دهکده در هشت سال گذشته راه‌اندازی شده و مانند مراکز ترویج جهاد کشاورزی در زمینه آموزش منتهی به اشتغال‌زایی فعالیت دارد.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: آموزش توأم با حضور در عرصه کار و عمل در قالب این دهکده مقاومت محقق می‌شود و برای شرکت‌کنندگان دردوره‌ها گواهی صادر می‌شود و طبق ارزیابی‌ها از هر ۱۰ نفر شرکت‌کننده، ۲ نفر به اشتغال پایدار و ثابت در این زمینه می‌رسند.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید