۱۶ دانش آموز گچسارانی قرنطینه شدند + عکس

ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784505

فرماندار گچساران گفت: ۱۶ دانش آموز در قرنطینه خانگی هستند و باید برای بازگشایی مدارس برنامه ریزی های بهتری داشته باشیم و واکسیناسیون دانش آموزان با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز نود و نهمین جلسه ستاد مبارزه با کرونباس با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ابتدای این نشست گفت: رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تا حد امکان در مدارس این شهرستان ضروری است.

وی افزود: در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان تا ماه گذشته 32 درصد واکسینه شده اند و این آمار تاکنون به 62 درصد رسیده است و باید با ادامه آگاهی ها نتیجه مثبتی داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: حدود 80 درصد واکسن عروق کرونر در شهرستان تزریق شد و بار دوم 66 درصد ساخته شد. به همین دلیل در سالن کانون بسیج واکسیناسیون عمومی داریم که از اول صبح تا ساعت 22 شب به صورت فعال واکسیناسیون انجام می شود.

وی افزود: اما باید تاکید کرد که گشت‌های مشترک بین اماکن، بهداشت و درمان و اصناف برای رعایت ضوابط باید ادامه داشته باشد، البته برخی در برخی ادارات و بانک‌ها حتی تعدادی از کارکنان را واکسینه نکرده‌اند و بدون ماسک در محل کار حاضر می‌شوند. “

حسینی رئیس بیمارستان شهید رجایی گفت: از سوی دیگر بازگشایی مدارس بدون توجه به دستورالعمل های بهداشتی نیز می تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. اگرچه آمارها در مورد تاج شهر کاهش یافته است، اما باید در این زمینه توجه کارشناسی بیشتری شود.»

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مردم شهر حتی ماسک نمی زنند و این امری طبیعی تلقی می شود. حتی در اداره و اصناف ما هم چنین مواردی وجود دارد و همه ما باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم. دو نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

مقیمی مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: فعالیت های آموزشی در این مدت در راستای بستاد کرونا بود اما بازگشایی مدارس همچنان سیاست دولت و وزارتخانه است.

وی افزود: قرار است بر اساس دستورالعمل اول آذرماه حضور دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه انجام شود اما همچنان تابع تصمیمات ستاد تاج هستیم.

مقیمی بیان کرد: سیاست مشترک آموزش و پرورش مبتنی بر بازگشایی مدارس است و تلاش می کنیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدارس را بازگشایی کنیم.

عبدالهانی ورزش و جوانان گچساران نیز گفت: اقداماتی مطابق با مصوبات ستاد کرونا انجام شده است تا مسابقات و فعالیت های ورزشی در فضای باز برگزار شود اما همچنان تابع دستورات ستاد کرونا هستیم.

شریفی رئیس صمت گکساران گفت: ما مانند گذشته آماده گشت های مشترک هستیم لذا خواستار تزریق واکسن تاج از اصناف و کسبه شدیم. ما هم به قانون مراجعه کردیم و علاوه بر این بالغ بر 600 پرونده پلمب شد.

فرماندار گکساران نیز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گفت: من به نوبه خود از تمامی عزیزانی که در این مدت با کرونا مبارزه کردند، تقدیر و تشکر می کنم، بنابراین خوشحالیم که شاهد کاهش کرونا در این شهرستان هستیم، اما باید به پیروی از قوانین ادامه دهید. “سالم باشید.

وی افزود: موضوع حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس بسیار حائز اهمیت است، هرچند 16 دانش آموز در قرنطینه خانگی هستند اما باید برنامه ریزی بهتری برای بازگشایی مدارس داشته باشیم و واکسیناسیون دانش آموزان با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

اتابک افزود: اما رسالت آموزش و پرورش در مبارزه با تاج سختی است و باید با همکاری شبکه بهداشت تدابیری اتخاذ شود تا موج جدیدی به نام تاج دانش آموزی شکل نگیرد.

فرماندار گچساران ادامه داد: از این رو تقاضا دارد برنامه ریزی خوبی برای بازگشایی مدارس داشته باشیم، هرچند تاکید بیشتری بر رعایت اصول و روش های بهداشتی است که آمار کرونا در این شرایط پایدار و به دلیل فصلی افزایش نمی یابد. ما شاهد افزایش هستیم. «این بیماری را در شهر نداشته باشید.

وی ادامه داد: از این رو مصوبات ستاد مبارزه با مفاسد جمهوری اسلامی ایران باید با دقت و حساسیت بیشتری رصد شود و همچنین از شهروندان می خواهیم تا حد امکان از هرگونه تجمع، مراسم و عزاداری خودداری کنند و مانند گذشته مصوبات باید رعایت شود. در اماکن مقدس مشاهده شده است.» و سعی کنید موج جدیدی در این شهر مشاهده نشود، پس باز هم حساسیت به بحث تاج بسیار مهم است.

فرماندار گچساران نیز به شوخی به رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت که این روزها سید طاهر حسینی بسیار محافظه کار شده و به نوعی خطرناک است.

شکوهی رئیس شورای شهرداری دوگنبدان ادامه داد: اصرار داریم که جلسات در موعد مقرر برگزار شود موضوعی که با خنده حضار همراه شد.

شکوهی ادامه داد: بنابراین تاج وجود دارد و متاسفانه سالن ها مملو از ورزشکارانی است که باید فکری نیز بکنند، انتظار داریم دستورالعمل ها با شدت و جدیت بیشتری در این شهرستان رعایت شود.

عکس های تکمیلی در زیر آمده است:

b905a713 2aed 42fd 9e34 63bf40a21fb3 خبر خاکستری

c936f862 fa16 4378 af12 1348117838d1 خبر خاکستری

9403cde6 3e77 4a42 a369 621cfe4aa485 خبر خاکستری

e67b555a ad00 40de afde 1f9d0d741d0e خبر خاکستری

15fa256b 889d 4733 8ae1 2096f73cd873 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید