۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر استان اردبیل الحاق شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

محبوب حیدری اظهار داشت: 121 هزار و 46 متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در 29 شهر این استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 35 هزار و 226 متقاضی تایید شده اند.

وی افزود: بر اساس سیاست های دولت سیزدهم، سهم معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه چهار ساله ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است. ساخت مسکن برای 79123 نامزد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه اجرای طرح جنبش ملی مسکن وی به صورت انفرادی و جمعی اعلام کرد و گفت: 792 قطعه زمین به صورت انفرادی و 486 قطعه به صورت گروهی برای ساخت واحدهای مسکونی اختصاص یافته است که تعداد 28 هزار و 919 متقاضی بالغ بر 40 میلیون تومان و تعداد 20 هزار و 77 نفر است. متقاضیان تمام شد 80 میلیون تومان واریز کرده اند.

نوسازی 1600 پارچه فرسوده در استان اردبیل

حیدری درباره اجرای طرح های بازآفرینی شهری در استان اردبیل نیز گفت: در سال های اخیر یک هزار و 600 واحد مسکونی با زیربنای 192 هزار متر مربع و 23 هزار میلیارد ریال اعتبار در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در قالب طرح های بازآفرینی، 12 پروژه زیرساختی، بهسازی، بهسازی و نوسازی در بافت ها و بافت های فرسوده استان اردبیل افتتاح شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین در ادامه توزیع قیر رایگان به شهرداری های استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از سه هزار و 982 تن قیر رایگان بین 9 شهرداری توزیع شده است. استان.

40 کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث 70 کیلومتر بزرگراه در استان گفت: سال گذشته 52 کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح شد و امسال 40 کیلومتر بزرگراه نهایی شده است. مراحل و آماده باز شدن هستند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به ساخت 814 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه نیاز دارد که مراحل پیمایشی 299 کیلومتر آن انجام شده است، تصریح کرد: تکمیل سایر پروژه های اولویت دار بزرگراهی استان نیازمند 300 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

حیدری ادامه داد: 15 پروژه بزرگ عمرانی شامل ساختمان‌های دولتی، ساختمان‌های عمومی، مجتمع‌های فرهنگی و هنری (فرهنگسر) و همچنین احداث بیمارستان مرحوم نجف‌زاده اردبیل و 39 پروژه عمرانی زیر نظر اداره کل دولتی و عمومی. ساختمان ها و تأسیسات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مرحله اجراست و سه پروژه از این پروژه های عمرانی به واحدهای عملیاتی تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیمارستان 500 تختخوابی مرحوم علی نجف زاده اردبیل با زیربنای 53 هزار متر مربع به عنوان طرح بزرگ و شاخص درمان با هزینه ای بالغ بر 1520 میلیارد ریال و با بهسازی فیزیکی 19 درصد خیابان جام جم شهر اردبیل در حال ساخت است.

حیدری در خصوص اجرای طرح های اداره کل راه و شهرسازی در فصل زمستان نیز اظهار داشت: عملیات ساخت مسکن و بزرگراه نسبت به فصول گذشته کاهش یافته است اما هیچ یک از پروژه های این اداره کل نبوده است. بسته

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به احتمال یخ زدگی بتن در این فصل، عملیات خاکی در حوزه راهسازی و کارهای داخلی در حوزه مسکن در حال انجام است.


آیا این خبر مفید بود؟