70 هکتار زمین در منطقه ولی آباد در طرح جامع به اراک الحاق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عزیزی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص مسائل و مشکلات برخی از شهروندان در اراضی منطقه ولی آباد در پاسخ به دیار آفتاب; وی گفت: در خصوص الحاق به حریم بخشداری ولی آباد ابتدا این سوال و بحث وجود دارد که محدوده مورد نظر کجاست و باید تعریف مشخصی از این اراضی ارائه شود.

وی تصریح کرد: زمین مثلثی حاشیه جاده فراخان، کمربندی کنار رودخانه حدود 70 هکتار است که بخشی از زمین ولی آباد و قسمتی که در ابتدای جاده مرزیجران و سمت راست قرار دارد را شامل می شود. برخی از ساختمان ها ساخته شده است.

عزیزی افزود: یک منطقه مثلثی در طرح جامع کلانشهر اراک به مساحت حدود 70 هکتار به محدوده شهر اراک اضافه شد و جلسات متعددی با شهرداری برگزار کردیم و اکنون این موضوع در ماده مورد بحث قرار گرفته است. 5 کمیته.

معاون شهرسازی و معماری این اداره کل خاطرنشان کرد: در بند 3 مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران دو موضوع ذکر شده است، یکی 90 هکتاری باغات گردو و … دیگری محدوده مثلثی اراضی ولی آباد است که خریداران باید با شهرداری موافقت کنند و پس از پرداخت حق و حقوق قانونی شهرداری اجازه ساخت و ساز در این محدوده را می دهد.

وی ادامه داد: قسمت دیگر زمین ولی آباد در ابتدای جاده مرجیجان در ضلع جنوبی با کاربری فضای سبز که در محدوده قبرستان شهری اراک و در محدوده و با توجه به قسمتی است. که در سفر ریاست محترم جمهور با حضور نمایندگانی که در استان بودند در محدوده قرار نگرفتند، بازدیدی انجام شد و موافقت اولیه انجام شد که برای پیوستن به محدوده این بند در طرح تفصیلی اراک

عزیزی تاکید کرد: خط مرزی در قالب طرح جامع تعریف شده است، اما اگر بخواهیم در توسعه PUP تغییراتی ایجاد کنیم، این اجازه داده شده است و باید موارد در دست بررسی را به شورای عالی شهرسازی ارجاع دهیم و معماری به عنوان یک اختلاف عمده

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: فعلا موافقت کلی و اجازه بررسی و بررسی دقیق این موضوع را دریافت کرده ایم که البته این امر طول می کشد. حدود دو سال و نیم آماده می شود. در نهایت امیدواریم مشکل مردم منطقه ولی آباد حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید