الحاق محدوده جدید به 258 روستای هرمزگان برای طرح نهضت ملی مسکن

استاندار هرمزگان بر اجرای طرح ملی جابه جایی مسکن در روستاها تاکید کرد و گفت: پهنه جدید به 258 روستای استان اضافه شد تا روند واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن در این روستاها تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در سیزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور محمد عاشوری تازیانی نماینده مردم هرمزگان در شورای اسلامی و سایر اعضا برگزار شد، افزود: در این جلسه، شورای برنامه ریزی و توسعه استانداری هرمزگان را در دستور کار خود قرار داد. تا سقف 5076 هکتار از اراضی محدوده طرح هادی این روستاها مصوب شده است تا بتوانیم زمین مورد نیاز را در اختیار متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن قرار دهیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه کلیات طرح توسعه جزیره هرمز و نخل نخدا باید بازنگری و اصلاح شود، گفت: طرحی که در این جلسه ارائه شد با آنچه پیش بینی می شد متفاوت بود و تسهیلاتی برای جذب گردشگر فراهم کرد.

وی افزود: بنابراین این طرح باید در جلسه بعدی هیئت برنامه ریزی با حضور مشاوران طرح بررسی و مجدداً ارائه شود. در این جلسه جزئیات طرح توسعه بندر شهید حقانی به تصویب رسید.

وی همچنین به مشکل ساماندهی کلاس های مزاحم در شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: حضور این کلاس ها در سطح شهر به ویژه در خیابان های پر تردد باعث بدتر شدن وضعیت ترافیک و ایجاد آلودگی برای شهر می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح این صنایع دستی ساماندهی شده و با هدایت آنها به مکانی مناسب با طراحی جامع حوزه فعالیت این صنایع دستی در محدوده خارج از شهر بندرعباس ایمن سازی و تایید می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین به بازنگری طرح ارائه شده در خصوص جمعیت ساکن در سکونتگاه های غیررسمی در محدوده شهری اشاره کرد و گفت: این طرح از جامعیت کافی برخوردار نیست و تنها چند مکان محدود را در نظر می گیرد، بنابراین با توجه به به مقررات موجود، پهنه های بیشتری را به طرح اضافه کرد و نسبت به تغییر آن پهنه ها اقدام کرد.

دوستی پس از تصویب الحاق زمین به محدوده چند شهر گفت: در راستای اجرای سیاست های دولت سیزدهم در اجرای طرح جنبش ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، زمین به اندازه کافی در استان آماده شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

استاندار هرمزگان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب طرح هادی در روستاها را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: با گسترش مساحت به حدود 258 روستای استان، ساخت مسکن در این روستاها در حال انجام است. همچنین روند واگذاری زمین به متقاضیان روستایی به سرعت انجام خواهد شد.

در این جلسه چندین دستور کار از جمله بررسی و تصویب ضرورت توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان، تمرکز و اولویت بندی توسعه بنادر شهید حقانی، هرمز و نخل نهضا، بررسی و تصویب جمعیت ساکن در سکونتگاه های غیررسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در محدوده شهرستان و تصویب تعیین استفاده از معاملات مزاحم در بندرعباس، کارخانه جدید تولید مواد شوینده، شهرک صنعتی جاسک و نحوه تقسیم بیش از 1270 میلیارد تومان تسهیلات و گزارش اجرایی مجری. مقامات و همچنین ضمیمه کردن زمین ها در محدوده چندین شهر و روستا.



آیا این خبر مفید بود؟