10 هزار پنل خورشیدی در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922033

مدیرکل خدمات و شوراهای روستایی استانداری سیستان و بلوچستان:

مدیرکل دفتر دهیاری ها و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توسعه پایدار جامعه روستایی و بهره مندی حداکثری آنها از انرژی های پاک، طرح تامین و استقرار 10 هزار پنل خورشیدی بر روی زمین قرار گرفته است. دستور کار دفتر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از شام هایمان نقل می کنم، مهرداد جهاندیده مدیرکل دفتر دهیاری ها و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این برنامه طی تفاهم نامه پنج جانبه بین وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی سازمان بسیج مستضعفین تدوین و اجرا می شود. سازندگی، کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی.

وی با اشاره به مزایای نصب پنل های خورشیدی برای روستاییان افزود: هزینه ساخت آن از محل تسهیلات بانک امل تامین می شود و افرادی که تمایل به استفاده از ظرفیت پنل های خورشیدی دارند می توانند با ثبت نام در سامانه مهرسان از این تسهیلات بهره مند شوند.

جهاندیده بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 822 نفر در سامانه مهرسان ثبت نام کرده اند و به زودی در مرحله اول در شهرستان چابهار توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان اجرا می شود.

وی بیان کرد: از جمله چالش های جدی روستاها دسترسی به برق است که گسترش تعداد پنل های خورشیدی به کاهش این چالش ها کمک می کند و از سوی دیگر تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه و توسعه ظرفیت ها بیشتر خواهد شد. نیروگاه های بادی و خورشیدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید