100 مکان گردشگری در کشور شناسایی شده است


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917784

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: بیش از 100 نقطه گردشگری در کشور شناسایی شده است اما در مرحله اول 10 مکان برای اعزام همکاران تعیین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری استان درباره طرح نقطه ای گردشگری گفت: طرحی به نام مدیریت مبتکرانه مقصد گردشگری داریم که با تمرکز بر نقاط مختلف کشور که قابلیت توسعه گردشگری را دارند و سعی می شود از همه زیرساخت ها استفاده شود. و ظرفیت توسعه در این منطقه گردشگری موثر بر این تمرکز دارد.

وی افزود: این کار بین بخشی بین نهادهای مختلف است و اکنون روی تعداد محدودی از مراکز گسترده متمرکز شده است. علاوه بر این، مدیریت مقاصد گردشگری در حال حاضر در جوامع بین المللی است.

فاطمی افزود: در اجرای این طرح تسهیلگران به مناطق هدف اعزام می شوند و برنامه ریزی، ارتباط با جامعه گردشگر و جامعه محلی متناسب با توسعه پایدار این منطقه را بر عهده دارند.

وی در خصوص شناسایی برخی از مکان ها افزود: تاکنون مکان هایی را شناسایی کرده ایم و بررسی ها در حال انجام است و در نظر داریم قبل از اعزام تسهیل گران به آن مناطق، آنها را آموزش دهیم.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با بیان اهداف این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه گردشگری در روستاها برای ثبت جهانی است تا بتوانیم بر اساس شاخص های جهانی گردشگری، در رونق این روستا در میان دهکده های گردشگری جهانی که سازمان جهانی گردشگری آن را موثر اعلام می کند.

فاطمی ادامه داد: بیش از 100 نقطه گردشگری در کشور شناسایی شده است اما در مرحله اول 10 نقطه برای تسهیلگران اعزام شناسایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید