100000 خانه ملی تا پایان شهریور تحویل داده می شود


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876477

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا امروز یک میلیون و 350 هزار مسکن در نهضت ملی مسکن در دست ساخت داریم که تا شهریورماه 100 هزار مسکن تحویل داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه ملی مسکن اصفهان در بهارست گفت: باید در سطح ملی و متناسب با نیاز مردم و قانون مسکن و حمایت های لازم را انجام دهیم. کمک بانکی».

وی ادامه داد: زمین نیز یکی از مسائل مهمی است که اگر نباشد مسکنی ساخته نمی شود. سپس شهرسازی و شهرسازی این مناطق و در نهایت انتخاب افرادی که ثبت نام کرده اند. این اقدامات انجام شده و تاکنون 5 میلیون و 200 هزار متقاضی در سامانه نظارت بر تولید مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک میلیون قابل ارتقا است و مابقی جزو افرادی هستند که نیازمند ساخت مسکن برای آنها هستیم.

قاسمی با اشاره به مسکن مهر و تفاوت آن با طرح ملی مسکن گفت: در نهضت ملی مسکن باید زمین به مدت 99 سال و به صورت رایگان در اختیار همه مردم قرار گیرد اگر این تعهد در مسکن مهر نبود. نکته بعدی این است که باید بتوانیم سهم هر استان را در نهضت ملی مسکن که در سامانه ما ساخته و ثبت می شود، مشخص کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا امروز یک میلیون و 350 هزار واحد مسکونی در مرحله خاکبرداری تا سایر مراحل داریم و 100 هزار واحد نیز تا شهریور تحویل می شود و این میزان کار در چند ماه گذشته انجام شده است. ما شناخت کافی نداریم و باید سریعا به سقف 2 میلیون واحد در سراسر کشور برسیم تا بتوانیم تا پایان دولت در 2 قسمت 2 میلیونی به تعهدات خود عمل کنیم که جزو برنامه های ماست.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 70 درصد از زمین های 4 میلیون مسکن در سراسر کشور در بانک زمین ما ثبت شده و اکنون آماده شارژ است. در مورد سایر قطعات لازم همه دوستان در کمیسیون ماده 5 یا در شورای برنامه ریزی منطقه یا شورای عالی شهرسازی و معماری تلاش می کنند زمین 4 میلیون خانه را تعیین کنند که امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

قاسمی با اشاره به مشکلات جمعیت اصفهان گفت: مشکلات اراضی بخشی دیگر از مشکلات اصفهان است که البته 60 تا 70 درصد زمین مورد نیاز تامین می شود اما باید هر چه سریعتر تمام زمین های مورد نیاز را تامین کنیم. ممکن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات پیش روی سازندگان مسکن در سراسر کشور، گفت: اشتغال در حوزه مسکن می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد. بنابراین برنامه ما این است که هر چه زودتر 2 میلیون خانه را به بهره برداری برسانیم، هرچند یک میلیون و 358 هزار خانه را در سراسر کشور شروع کرده و در حال ساخت هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت 20 هزار واحدی مسکن ملی بهارستان، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان باید با تعدادی از انبوه سازان موافقت کند که هر چه سریعتر بیایند و کل زمین را با هم شروع کنند. بخشی از اقداماتی که در دستور کار نهضت ملی مسکن داریم، استخدام بخش خصوصی یعنی مالکی است.

قاسمی یادآور شد: در حال حاضر 200 هزار واحد مالکی در دست ساخت و وام داریم و آنها هم از مزایای نهضت ملی مسکن مانند معافیت مالیاتی بهره مند شده اند و خودشان در حال ساخت هستند و تعهدی که به ما داده اند این است که آنها را در یک سال و نیم تکمیل کنید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 40 شهر جدید را در سراسر کشور شناسایی کرده ایم که تعدادی از آن ها نیاز به تصویب در دولت دارند و تعدادی شهرک جدید نیز شناسایی شده است. در برخی استان ها مانند استان های شمالی و کوهستانی که مشکل زمین داریم، شروع به ساخت شهر جدید و شهر جدید کرده ایم.

وی تاکید کرد: هرکسی که مثلاً 100 یا 200 هکتار زمین دارد، می تواند بیاید و یک شهرسازی جدید را از ما بگیرد که ما از آن در کشور شروع به کار کردیم. ما به دنبال خصوصی بودن برخی از این شهرک های جدید هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید