11 سپتامبر، بهانه آمریکا برای رشد تروریسم در جهان


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897412

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا که خود محل پرورش تروریست هاست، به بهانه 11 سپتامبر تروریسم را در جهان افزایش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بشیر اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به حادثه 20 شهریور و تبعات آن برای جهان اظهار داشت: پس از حادثه آشکار 20 شهریور که آمریکایی ها به این بهانه به افغانستان و عراق حمله کردند. دولتمردان آمریکا در لحظاتی چند هدف را دنبال کردند.

وی افزود: اولین هدف آمریکایی ها حمله به افغانستان و تقویت شبکه های تروریستی در آن کشور به بهانه مخالفت با القاعده و طالبان بود.

این کارشناس سیاسی گفت: اما طالبان نه تنها شکست نخوردند، بلکه کنترل افغانستان را در دست گرفتند و این شکست آمریکا را رقم زد.

اسماعیلی یادآور شد: پس از اشغال عراق، آمریکا با کمک انگلیس به عراق حمله کرد و دچار بحران مالی سال 2008 شد، بحرانی که اقتصاد جهان را متحول کرد.

وی تصریح کرد: جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، برای مقابله با تروریست ها به قول خودشان باز هم وضعیت اضطراری ملی را یک سال تمدید کرد، در حالی که خود آمریکا محل پرورش تروریست ها است.

این کارشناس سیاسی در ادامه توضیح داد: آمریکا برای مقابله با گروه های تروریستی به افغانستان و عراق رفت و نه تنها کمکی به مردم این کشورها نکرد، بلکه گروه های تروریستی را نیز پرورش داد.

اسماعیلی تصریح کرد: ایجاد گروه تروریستی داعش در راستای همان سیاستی بود که آمریکایی ها پس از 11 سپتامبر در پیش گرفته بودند و در نهایت این گروه تروریستی جان آمریکایی ها و متحدانشان را در اروپا گرفت.

وی گفت: پس از یازده سپتامبر، آمریکا حتی حقوق مردم خود را به بهانه مبارزه با تروریسم از بین برد و از جیب مردم برای جنگ در نقاط مختلف جهان خرج کرد و کارزار آمریکا در کشورهای مختلف نه تنها بهبود نیافت. وضعیت این کشور، اما اکنون آمریکا بیش از هر زمان دیگری منفور است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید