120 طرح فناوری به مراکز رشد لرستان ارسال شد


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902092

رضایی نژاد گفت: 120 طرح فناوری به مراکز رشد لرستان ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: سازمان بسیج پژوهش و فناوری در پی توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فعالیت های دانش بنیان در سال جاری، فراخوان 120 طرح فناوری به مراکز را برای حمایت از طرح های نوآورانه داده است. ارسال 12 دسته رشد استانی.

وی افزود: نیمی از طرح های ارائه شده به سازمان مورد تایید داوران خبره قرار گرفت و این طرح ها از حمایت معنوی، اعتباری و تسهیل گری برخوردار می شوند.

رئیس بسیج علمی، تحقیقات و فناوری ارتش لرستان گفت: علاوه بر این بیش از 60 واحد هسته و فناور، شرکت دانش محور و دانش بنیان در مراکز رشد بسیج مستقر هستند، همچنین 13 خانه علم نخبگان بسیج در استان فعال هستند. ماموریت این مراکز آمار مشکلات فناورانه استان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار مرکز پژوهشی در حوزه علمی بسیج در حوزه های لیزر، پلاسما، گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و بیوتروریسم فعال هستند.

رضایی نژاد با بیان اینکه 25 پایگاه محلات در استان به پایگاه علمی و پژوهشی تبدیل شده است گفت: 70 درصد فعالیت این پایگاه ها مربوط به حوزه های علمی و پژوهشی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید