15 درصد واحدهای صنعتی راکد کرمانشاه فعال شدند


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902921

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

مریم آزادی گفت: از مجموع 100 واحد صنعتی بیکار استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون 15 واحد به چرخه کسب و کار بازگشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم آزادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: در استان کرمانشاه 830 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 30 هزار نفر به صورت اسمی شاغل هستند.

وی افزود: 100 واحد از مجموع واحدهای صنعتی مذکور تعطیل شده است که بر اساس برنامه ریزی های اعلام شده از سوی وزارت حراست، قرار بود 20 واحد از این تعداد در سال جاری با فعالیت هایی مانند توزیع تسهیلات، برگزاری به چرخه تجاری بازگردند. در جلسات ستاد تسهیل و متعاقباً رفع مشکلات واحدهای مذکور با دستگاه های مختلف، 15 واحد با سرمایه گذاری 630 میلیارد تومان و اشتغال 593 نفر مجدداً فعال شد.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در تلاش هستیم 5 واحد تعطیل باقی مانده را به چرخه فعالیت برگردانیم.

آزادی تصریح کرد: از ابتدای سال 1396 جلسات ستاد تسهیل در استان کرمانشاه برگزار شده است که حدود 550 مصوبه داشته است و البته در این جلسات مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی سازمان صمت و سازمان هایی از قبیل. به عنوان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی که با اشتغال زایی سروکار دارند بررسی و تصمیمی در خصوص این واحدها گرفته شده است که در رفع موانع و مشکلات این واحدها بسیار موثر است.

وی گفت: شرایط هر واحد صنعتی با واحدهای دیگر متفاوت است و نمی توان برای همه این واحدها کپی یکسان در نظر گرفت. بر این اساس از واحدهای تعطیل شده شناسنامه جمع آوری کرده ایم از نظر سوابق، دلایل تعطیلی این واحدها، راهکارها و پیشنهادات مربوطه برای هر پروژه باید مطابق با این شناسنامه مشکل رفع شود.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره دلایل اصلی تعطیلی واحدهای صنعتی در استان گفت: فناوری برخی از این واحدها قدیمی است و باید به آنها کمک کرد. مرمت و نوسازی آنها.همچنین برخی از این واحدها دارای مشکلات مالی و بدهی هستند که با تأخیر مواجه می شوند که برای حل آنها مشورت با بانک ها ضروری است.

آزادی با برشمردن دیگر دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: تامین مواد اولیه برخی واحدهای صنعتی استان نیز یکی دیگر از دلایل تعطیلی این واحدها است که در صدد رفع آن هستیم همچنین برخی واحدهای تولیدی مشکلات خاصی دارند که نیاز به مشورت با سازمان های مختلف دارد.

وی افزود: بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه فعالیت در تمامی گروه های صنعتی اعم از مواد غذایی، شیمیایی، معدنی، فلزی و … صورت گرفته است که با توجه به شرایط و سوابق خود توانسته اند احیا شوند. در واقع تلاش می کنیم واحدهای راکد را فعال کنیم و از مدیران آنها می خواهیم که تمایل داشته باشند واحدهای خود را فعال کنند.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با وجود گذشت هفت ماه از سال، 75 درصد از اهداف امسال محقق شده است.

آزادی گفت: آماده دریافت و رسیدگی به درخواست ها در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی هستیم و البته این موضوع از وظایف اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی از واحدهای صنعتی خواست تا مشکلات خود را در سازمان حراست انعکاس دهند و افزود: یکی از برنامه هایی که امسال وزارت حراست در نظر دارد کمک به بازسازی و نوسازی صنایع است که باید با ماشین آلات کاری کند و وضعیت خود را بهبود بخشد. به این سازمان مراجعه کنید و درخواست خود را ارسال کنید و ما در اسرع وقت طبق قوانین و مقررات اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید