15 روستای منشان در معرض سیل هستند/محل روستای سعید کندی منشان در حال بررسی است.


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811512

کرامتی مدیرکل بحران استانداری زنجان گفت: در سال های گذشته تصمیمی برای جابه جایی روستای سعید کندی ماهنشان گرفته شده بود. در روستا اقدام به جابجایی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صفیله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص جابه جایی روستای سعید کندی ماهنشان که در معرض سیلاب های فصلی قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه این روستا در بستر رودخانه قرار دارد، گاهی اوقات با بارندگی های فصلی دچار سیل می شود و در صورت بارندگی شدید در معرض سیلاب قرار می گیرد. . .

وی با بیان اینکه در سال های گذشته تصمیم به جابجایی این روستا گرفته شده بود، افزود: این موضوع موضوع همکاری های لازم بین اهالی و بنیاد مسکن است و امکان جابه جایی بدون رضایت ساکنان روستا وجود ندارد. “

مدیرکل بحران استانداری زنجان با بیان اینکه روستای سعید کندی ماهنشان حتی راه دسترسی مناسبی هم ندارد، گفت: برای جابجایی روستا حداقل راه دسترسی مناسب ایجاد شود اما این اقدام مستلزم تامین اعتبار و اعتبار است. از سوی دیگر باید زیرساخت های دیگری مانند آب، برق و گاز فراهم شود تا پس از جابجایی روستا مشکلی برای تامین حداقل امکانات پیش نیاید.

وی در خصوص علت تاخیر در جابه جایی روستا گفت: بنیاد مسکن زنجان در حال بررسی جابجایی روستا است و به محض تایید مکان جدید و موافقت اهالی روستا برای انتقال روستا به مکان جدید اقدامات لازم انجام می شود. گرفته شده.

کرامتی با بیان اینکه 10 تا 15 روستا در شهرستان ماخنشان بیشتر در معرض سیل هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت هر روستا، بنیاد مسکن با توجه به اولویت خود و در صورت تامین اعتبار اقدام به جابجایی روستاها می کند، اما این لحظه نیز باید به اندازه ای باشد. همیشه بهترین راه برای جابجایی روستا نیست، زیرا اقدامات پیشگیرانه و انجام برخی کارها می تواند از خسارات، خطرات و پیامدهای احتمالی بلایای طبیعی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه بیش از 400 روستای استان در معرض سیل و زلزله احتمالی هستند، گفت: اطلس خطر برای مناطق مختلف استان زنجان تهیه و تدوین شده است و مشخص است که هر منطقه در صورت قائم بودن در معرض چه خطراتی است. با اقدامات حفاظتی در بحران می توان در زمان مناسب انجام داد.

مدیر عامل بحران زنجان نیز درباره به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی در استان گفت: آتش سوزی در منطقه ایجاد شده است تا شهرها به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید