16 درصد خوزستانی ها هنوز واکسینه نشده اند

وی افزود: در ابتدای اپیدمی کرون همه می گفتند این بیماری به سادگی سرماخوردگی است و مرگ و میر ندارد، اما بعد دیدیم که وضعیت فرق می کند. بنابراین هنوز چیزهای ناشناخته زیادی در مورد این ویروس وجود دارد و با هر تغییر کل سیستم از بین می رود.

علوی گفت: افزایش مبتلایان در ایران مانند سایر نقاط جهان بسیار زیاد است، به طوری که طی سه روز از 2 تا 5 بهمن ماه، تعداد مبتلایان بیش از 2.5 برابر شده است. مرگ و میر در سراسر جهان بالاست و تعداد بیماران بدحال در بیمارستان ها افزایش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بیش از 50 درصد موارد انتقال در خوزستان در محیط خانواده، 31 درصد در خانواده ها، 21 درصد موارد به دلیل تماس با سایر اقوام و کشورهای مختلف است. حاضر و بازدید. 16 درصد موارد به دلیل تردد مکرر در شهر، 12 درصد به دلیل تماس با مورد مثبت یا مشکوک کاری، 7 درصد به دلیل شرکت در مجالس دیگر، 7 درصد به دلیل شرکت در مراسم ختم و ازدواج و 5 درصد موارد به دلیل شرکت در مجالس دیگر. در نتیجه سفر به خارج از شهر رخ داد.

وی افزود: از ابتدای موج جدید تاکنون به طور میانگین هر سه روز یک بار دو برابر شده و در کمتر از دو هفته تعداد مبتلایان از 53 مورد به 600 مورد در روز افزایش یافته است. 12 بار.”

علوی گفت: تاکنون 6 میلیون و 600 هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است که به طور میانگین به ازای هر نفر 1.5 واکسن است در حالی که این رقم باید بالاتر از 2 باشد. دامنه اولین دوز واکسیناسیون در افراد بالای 12 سال در خوزستان است. 84.2٪ و دامنه دوز دوم 70.6٪ است. محدوده سومین دوز در افراد بالای 18 سال حدود 23 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 9 تا 10 درصد موارد در کودکان زیر 5 سال رخ می دهد. واکسیناسیون کودکان تصمیم درستی است. 200 هزار کودک در خوزستان واکسینه شده اند و 5.23 درصد کودکان 9 تا 11 ساله تاکنون واکسینه شده اند و این محدوده در اهواز بسیار بهتر است.

وی ادامه داد: 16 درصد افراد بالای 12 سال به تزریق اول روی نیاورده اند و تاخیر در تزریق دوم و سوم زیاد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید