163 محل اشتغال به معلولان در شیروان پرداخت شده است

ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789427

آرام گفت: از ابتدای سال 1399 تاکنون 163 معلول برای خوداشتغالی وجوه دریافت کرده اند و مستمری ماهیانه از 350 هزار تن تا یک میلیون و 100 هزار تن بسته به تعداد افراد دارای معلولیت در استان پرداخت می شود. خانواده.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر آرام رئیس بهزیستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک وی در شیروان با گرامیداشت هفته و روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: شعار جهانی امسال حرکت رو به جلو به سمت جهانی فراگیر، در دسترس و پایدار پس از بیماری عروق کرونر قلب با هدایت و مشارکت افراد دارای معلولیت است.

وی انواع معلولیت های شهرستان شیروان را بینایی، شنوایی و گفتار، ذهنی، جسمی و حرکتی، ضایعات و نخاع، اعصاب و روان عنوان کرد و افزود: حدود 4 هزار و 35 نفر در این اداره دارای پرونده نگهداری هستند که از این تعداد، از 4000 نفر بیشتر در نوبت دریافت مستمری هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیروان از توزیع 60 میلیون ریال کمک به 200 معلول در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: از ابتدای سال 1399 تاکنون حدود 163 معلول برای خوداشتغالی پرداخت شده است. افراد دارای معلولیت در خانواده های تحت پوشش این خدمت ماهانه از 350 هزار تن تا یک میلیون و صد هزار تن مستمری دریافت می کنند.

آرام در خصوص تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول گفت: از 48 واحد مسکن مهر و 48 واحد برکتی که با کمک ادارات بهزیستی، بنیاد مسکن و شهرسازی ساخته شده و یا در حال ساخت است، بنیاد مسکن دارد. ویژه افراد مستضعف و جمعی از خیرین گفت: به تعدادی از خانواده های دارای 3 معلول تحویل داده شد همچنین خانواده های دارای معلولیت در صورت ثبت نام در طرح نهضت ملی و جهش مسکن 501 میلیون تن از این اداره دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به قانون کار جامع معلولان در ادارات و سازمان ها افزود: ادارات، نهادها و سازمان ها باید حداکثر تا 3 درصد کارکنان خود را از افراد دارای معلولیت استخدام کنند. کارآفرینان نیز در صورت استخدام افراد دارای معلولیت در محل کار خود از شرایط و تخفیف های عالی برخوردار خواهند شد.

رئیس بهزیستی شیروان هزینه پروانه های ساختمانی در شهرداری و انشعابات آب، برق و گاز برای معلولان را رایگان دانست و گفت: ویلچر، باتری سمعک، پوشک، تخت، تشک، سرویس بهداشتی، حق الزحمه پرستاران، هزینه لوازم بهداشتی و … نیز به صورت رایگان به افراد دارای معلولیت تحویل داده می شود.

خدمات تمدد اعصاب، توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی، پاهای مصنوعی، مناسب سازی منزل و خودروی معلولان، کاهش ساعات کار معلولان یا مراقبان آنها، معافیت مالیاتی و …. از دیگر خدمات این کابینه است که به افراد دارای معلولیت اعلام می شود.

وی روز جمعه با حضور در مراسم سیاسی، از خدمات معلولان تقدیر کرد، از معلولان برگزیده در مسابقات فرهنگی ورزشی تجلیل کرد، جشنواره های فرهنگی ورزشی را با همکاری هیئت جانبازان و معلولین برگزار کرد، نمایشگاه تخصصی برگزار کرد و با خانواده های دو نفره دیدار کرد. معلولین موفق ارائه کتاب من آفریقایی هستم نوشته دانش آموز معلول زنده به نام محمدجواد صادق زاده از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی در سال اول افتتاح خانه های کوچک برای معلولان ذهنی آماده سازی تعدادی سبد، بخاری، تبلت و غیره با کمک جمعی از خیرین در بین خانواده های تحت پوشش این خدمت، برنامه های این هفته را اعلام کرد.

رئیس اداره بهزیستی شیروان در پایان از افتتاح گلخانه در روستای پیرشهید با ایجاد اشتغال پایدار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افراد دارای معلولیت در سطح شهرستان.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید