180 تن تخمه کدو از مزارع کهگیلویه جمع آوری شد + عکس


ساعت: 14:26
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885929

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه از برداشت 180 تن تخمه کدو تنبل در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، در دهه اخیر کمبود آب در کشور به یک بحران بزرگ تبدیل شده است و در بخش کشاورزی که بیشتر محصولات و گلخانه ها بر پایه آب کشت می شوند، در در این راستا صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی باید الگوی کشت را اصلاح کند که مسئولان جهاد کشاورزی باید این مهم را اجرایی کنند و با توجه به پتانسیل هر منطقه از کشت محصولات آب‌بر و کاشت محصولات جایگزین در دستور کار قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس به ظرفیت تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت صیفی شهرستان کهگیلویه در شرایط اقتصادی فعلی 950 هکتار است. سال که 150 هکتار آن را کدو تنبل اشغال می کند.

حکمت الله نریمانی با اشاره به اینکه کدو تنبل از جمله محصولاتی است که کشت آن مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است افزود: قیمت مناسب و اقتصادی برای کشاورزان، بازار فروش تضمینی و مصرف کم آب نسبت به سایر محصولات باعث استقبال کشاورزان از کشت می شود. محصول بود

وی با اشاره به اینکه برای صرفه جویی در مصرف آب آبیاری به طور کامل به صورت قطره ای انجام می شود، تصریح کرد: کشت کدو تنبل در شهرستان کهگیلویه در اسفندماه انجام شد و برداشت آن از پنجم خرداد آغاز و تا پایان تیرماه پایان می یابد.

این مسئول با اشاره به مزیت های کشت این محصول نسبت به سایر آبزیان گفت: در هر هکتار حدود 1000 تا 1200 کیلوگرم محصول برداشت می شود که باعث افزایش بهره وری می شود.

نریمانی در پایان خاطرنشان کرد: محصول برداشت شده در استان و استان های همجوار مانند فارس، خوزستان، اصفهان و تهران به فروش می رسد و به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید