1900 میلیارد تن کمک به کمیته امداد در ماه مبارک رمضان


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837966

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد اعلام کرد؛

آسوده گفت: در مجموع در طرح اطعام مهدوی یک هزار و 900 میلیارد تن کمک مردمی در قالب غذای گرم، افطاری ساده و بسته های معیشتی به محرومان ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حبیب الله آسوده امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خاطرنشان می کند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و رئیس زکات کشور با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی در حوزه های مختلف معیشتی، مسکن، بهداشت و درمان، کمک به ازدواج، نیازهای اولیه وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 250 هزار خانوار (پنج میلیون نفر) تحت پوشش مستقیم کمیته امداد هستند، افزود: 1.5 میلیون نفر نیز تحت پوشش 9 هزار خیریه فعال در سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: در مجموع کمیته حمایت جامعه از 6 میلیون و 500 هزار نفر حمایت می کند.

آسوده گفت: کمیته امداد از حدود 700 هزار دانش آموز و 50 هزار دانش آموز در کشور حمایت می کند.

معاون كميته مشاركت‌هاي مردمي امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: كليه خدمات كميته مددكاري در بحث مشورتي كمك مي‌كنند و با توجه به اينكه آسيب‌هاي اجتماعي در حال حاضر زياد است، وضعيت كميته امداد از ميانگين كشوري به‌ويژه در زمينه‌ها بهتر است. ایمان و ارتباط با نظام ولایی.

وی گفت: امسال در راستای کاهش تاج نشینی 300 هزار اردوی زیارتی و آموزشی برای مددجویان در نظر گرفته شده است.

آسوده با بیان اینکه در سال گذشته 300 هزار شغل در مشاغل کوچک و داخلی کشور ایجاد شده است، افزود: امسال از یک میلیون شغل در نظر گرفته شده توسط دولت، کمیته حمایت باید 500 هزار شغل را از ابتدا ایجاد کند. 25000 میلیارد تن وام بانکی به استان ها ابلاغ شد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته مددکاری امام خمینی (ره) با بیان اینکه بیش از 135 هزار لوازم خانگی در اختیار نیازمندان کشور قرار گرفته است، گفت: همچنین 70 هزار دسته جهیزیه با کمک های مردمی تامین شده است. وجوه مردمی و دولتی و در اختیار خانواده ها قرار گرفت.»

وی با تاکید بر نهادینه شدن مراکز خیریه و خیریه گفت: از 9 هزار مرکز خیریه فعال در کشور 50 درصد در مساجد است و امام جماعت نیز رئیس هیئت امنا است.

آسوده با بیان اینکه در سال گذشته 50 درصد از منابع مردمی کمیته کمک های مردمی بالغ بر 5500 میلیارد تن کمک خیریه بوده است، افزود: در حال حاضر یک میلیون و 150 هزار حامی به حدود 400 هزار کودک بی سرپرست و محسنین کمک می کنند. وی ادامه داد: سال گذشته 2600 میلیارد تن مستقیماً توسط مردم به حساب ایتام واریز شد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) به جمع آوری 500 میلیارد تن صدقه در کشور اشاره کرد و گفت:

وی گفت: در ماه رمضان امسال 22 میلیون وعده غذایی و هشت میلیون افطاری ساده و یک میلیون و 700 هزار بسته معیشتی به ارزش یک هزار و 900 میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شد.

آسوده افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون 300 میلیارد غروب طبیعی جمع آوری و ثبت شده است که پیش بینی می شود به بالای 500 تا 600 میلیارد تن برسد.

معاونت مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر وکالت و ترویج در بحث زکات گفت: در حوزه عمومی کمیته امداد به دنبال کمک مردمی نیست، بلکه نیازها و مشکلات مردم را شناسایی می کنیم و خیریه ها را می سازیم و اطلاع رسانی می کنیم. مشکل را حل کنند تا بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید