195 المان نوروزی در ارومیه نصب می شود


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812642

سرپرست سیما منظر و سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه:

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: 195 المان نوروزی در شهر ارومیه نصب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شایگان در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز 195 آلمانی نوروزی و 6 آلمانی هفت سین در 6 نقطه شهر از جمله روبروی شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی ژرمن ها و قابلمه ها در کارگاه های شهرداری با کمترین قیمت تولید می شود، تصریح کرد: 50 درصد آلمانی های نصب شده در سال جاری آلمانی های سال های گذشته هستند که تعمیر شده اند.

شایگان خاطرنشان کرد: 200 هزار اصله نهال همزمان با روز درختکاری توسط شهرداری کاشته می شود و 100 هزار اصله نهال نیز به صورت رایگان به شهروندان اهدا می شود.

رئیس سیما منظر و سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: شهروندان می توانند با ثبت نام در سامانه شهرداری نسبت به دریافت درخت به صورت رایگان اقدام کنند که پس از ثبت درخواست، اعزام کارشناس و بررسی محل اهدا می شود. .

وی با اشاره به کشف درخت دوستی در روز درختکاری در ارومیه گفت: 2 اصله درخت کهنسال بالای 150 سال در ارومیه در دانشگاه ارومیه و کتابخانه مرکزی شناسایی و برای آنها شناسنامه تهیه شده است. مشخصات فنی آنها در روز کاشت درختان نصب می شود.

رئیس سیما منظر و سازمان محوطه سازی شهرداری ارومیه ادامه داد: همزمان با فرارسیدن فصل بهار 3 میلیون بوته گل و 100 هزار گل لاله در سطح شهر کاشته می شود.

شایگان با اشاره به اینکه فضای شهری در گام نخست پاکسازی و شستشوی ژرمن ها و میزهای موجود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: تجهیز و تعمیر آشپزی و سطل زباله، تعویض پرچم های فرسوده شهر، ساماندهی سیستم های روشنایی توسط دیگران. اقدامات سیما منظر و ساماندهی عرصه های سبز شهرداری ارومیه در ایام نزدیک به سال نو.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید