2 شرکت واجد شرایط واردات خودرو هستند


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902209

وزیر امنیت با تاکید بر امنیت موضوع واردات خودرو گفت: درخواست های واردات به وزارت امنیت ارجاع شده که بسیاری از آنها به دلیل نبود شرایط لازم رد شده است اما تا هفته گذشته دو شرکت به تایید نهایی رسیده اند که تعداد شرکت های مجاز افزایش یافته و واردات اولین خودروها در آینده نزدیک تحویل داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت بعدازظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست با فعالان معدنی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو اظهار داشت: بسیاری (حدود 300 درخواست از سوی شرکت ها یا حقوقی) نهادها) درخواست های واردات ارائه کرده اند، اما برخی از آنها در همان ابتدا حذف شده اند. چون تاکید ما بر این است که واردکنندگان باید نماینده داشته باشند و بتوانند خدمات پس از فروش ارائه دهند، بنابراین این شماره حذف شده مشمول این الزام نمی شود. درخواست ها دریافت شد و چیزی به نام ممنوعیت وجود نداشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: درخواست دریافت شده و در حال پالایش و بررسی است. تا هفته گذشته، دو شرکت از شرکت‌های متقاضی به وزارت اطلاعات شخصی دارای شرایط واردات بودند که قاعدتاً تعداد آنها افزایش می‌یابد و اسامی آنها اعلام می‌شود. بر این اساس واردات خودرو تضمین شده و در آینده نزدیک شاهد ورود اولین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود.

لازم به ذکر است روز گذشته وزیر حراست در حاشیه سفر به استان گرگان با بیان اینکه آیین نامه واردات خودرو در دولت تصویب شده است، اظهار داشت: این آیین نامه واردات خودرو را به تصویب رسانده است. تاکنون نزدیک به 300 شرکت برای واردات اقدام کرده اند. برخی از این واحدها شرایط واردات خودرو را ندارند اما در هفته های آینده افراد واجد شرایط شناسایی می شوند.

در همین راستا سخنگوی وزارت ایمنی چندی پیش از تمدید مهلت تکمیل مدارک واردکنندگان خودرو خبر داد و اعلام کرد: پس از جلسات متعددی که طی سه هفته گذشته با شرکت های واردکننده برای بررسی اسناد و مدارک برگزار شده است، دو شرکت اقدام به بررسی مدارک کرده اند. سرانجام مرحله احراز شرایط قانونی به پایان رسید و با موفقیت به پایان رسید و برای باقیمانده این فرصت یک ماه دیگر (از زمان مهلت از پیش تعیین شده که تا پایان شهریور در نظر گرفته شده بود) تمدید شد. اسامی کلیه شرکت های واجد شرایط حداکثر تا پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت الزامات قانونی را با دقت از شرکت ها مطالبه خواهد کرد و به توانمندترین شرکت های کشور که ضامن ارائه خدمات پس از فروش و انتقال فناوری هستند مجوز واردات خودرو اعطا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید