2022، سال فشار بر خانوارهای بریتانیایی / افزایش فاجعه بار هزینه های زندگی

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796081

اندیشکده بریتانیایی در گزارشی اعلام کرد: سال 2022 سال پر استرسی برای خانوارهای بریتانیایی خواهد بود زیرا هزینه های زندگی به دلیل افزایش قیمت انرژی و مالیات به شدت افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته بنیاد رزولوشن، خانوارهای بریتانیایی وارد «سال پرفشار» می شوند زیرا افزایش هزینه های انرژی و افزایش سریع تورم درآمد آنها را تضعیف می کند.

به گزارش بلومبرگ، این موسسه در گزارشی تلخ در روزهای قبل از تعطیلات سال نو میلادی اعلام کرد که دستمزدهای واقعی در سال 2022 عملا کاهش می یابد و تنها 0.1 درصد افزایش می یابد. اگر روند دستمزدها قبل از فوران تاج ادامه یابد، دستمزدها به مدت سه سال 740 (996 دلار) در سال خواهد بود.

تورم در بریتانیا اکنون بالای 5 درصد است و می تواند در سال آینده به 6 درصد برسد که بالاترین رقم در یک دهه اخیر است. این سطح از تورم به مصرف کنندگانی که در حال حاضر با رکود ناشی از اپیدمی کرون دست و پنجه نرم می کنند، آسیب خواهد رساند.

14001008000278 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

* خط آبی، هدف تورمی بانک انگلستان

* خط قرمز: درجه نوسانات تورم انگلیس

علاوه بر قیمت انرژی، مصرف کنندگان با افزایش مالیات در ماه آوریل نیز دست و پنجه نرم خواهند کرد. این افزایش مالیات شامل پایان دادن به معافیت‌های مالیاتی برای هتل‌ها و رستوران‌ها – که دولت برای حمایت از آنها در طول اپیدمی تاج و تخت اعمال کرد – و همچنین افزایش نرخ‌های تامین اجتماعی در بسته‌های پرداختی را شامل می‌شود.

اندیشکده تخمین می زند که تأثیر متوسط ​​بر درآمد از افزایش 600 قبض انرژی حاصل می شود. در اوایل این ماه، Investec Plc اعلام کرد که کل افزایش خانوارهای بریتانیایی در سال آینده می تواند 818 میلیارد باشد.

تورستن بل، مدیرعامل رزولوشن گفت: سال 2022 با Omicron در خط مقدم ذهن همه آغاز می شود، اما اگرچه پیامدهای اقتصادی این موج جدید هنوز مشخص نیست، (به نظر می رسد) حداقل باید کوتاه مدت باشد. در عوض، سال 2020 «سال فشار» خواهد بود.

این گزارش آوریل را یک فاجعه “هزینه زندگی” توصیف می کند. این اندیشکده گفته است که دولت بریتانیا باید کاری برای کاهش هزینه های انرژی انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید