3 بازیکن ایرانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان به نیمه نهایی راه یافتند/ حیف بزرگ برای پشتم!


ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896707

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان با برگزاری 4 کشتی دسته دوم ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مرحله یک چهارم نهایی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 در بلگراد عصر امروز حوالی ساعت 13 تا 17 شاهد پیکارهای شاگردان محمد بنا در اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم بود.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان در دور نخست به مصاف احمد اویار از ترکیه رفت و در نهایت با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد. نجاتی در دور دوم به مصاف عبدالمحمد پاپی، رقیب سابق ایرانی که اکنون برای آلمان مسابقه می دهد، به روی تشک رفت و در شرایطی که در 10 ثانیه مانده به پایان مسابقه 4 بر 3 عقب بود، 4 امتیاز کسب کرد و به پایان رسید. امتیاز 7:4 برد. نکشتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سیوبانوف دارنده مدال طلای جهان رفت که با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد. وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف لوری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان خواهد رفت.

در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرا دارنده مدال طلای جهان و المپیک پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان در نیمه نخست با نتیجه عالی 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان رفت که با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید.

در وزن 82 کیلوگرم پیمان پشتام دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کارپت چالیان از ارمنستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یاروسلاو فیلچاکف رفت و با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و به نیمه نهایی نرسید.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی سروی دارنده مدال طلای جهان و دارنده مدال برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست مقابل فلیکس بالدوف از نروژ به روی تشک رفت و در نهایت با نتیجه قطعی 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم شد. وی در این مرحله به مصاف رستم آساکولوف از ازبکستان رفت که با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

همچنین در ادامه رقابت های 4 وزن اول و در دسته منهای 87 کیلوگرم ناصر علیزاده شانس دوم را مقابل بارتلمی تسوشا از کنگو با نتیجه 9 بر صفر به دست آورد و برای رده بندی به دیدار رفت. علیزاده امشب یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف علی چنگیز از ترکیه می رود.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید