3 خرید پرسپولیس و یحیی را بدانید که در نقل و انتقالات عالی بودند

3 خرید پرسپولیس و یحیی را بدانید که در نقل و انتقالات عالی بودند

همانطور که از قبل پیش بینی می شد کمال سگادا نیا پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر و کاپیتان دوم فصل گذشته این تیم در لیست مازاد یحیی گل محمدی قرار گرفت. شماره 11 با وجود اینکه یک سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشت، پس از 8 سال مجبور به ترک این تیم شد و به ذوب آخان اصفهان پیوست.

رضا جباری، هافبک سابق پرسپولیس در این خصوص می گوید: اینکه بازیکن در لیست مازاد قرار بگیرد یا نه، تصمیم سرمربی تیم است. اما مسئولیت نتایج پرسپولیس در فصل آینده بر عهده یحیی گل محمدی است و او تصمیم می گیرد چه کسی بماند یا چه کسی برود و چه کسی بخرد. در این صورت نمی توانیم سرمربی پرسپولیس را مقصر بدانیم. سوالی که در این فضا وجود دارد این است که فوتبال ایران خوشایند و بد است. شما می بینید که یک ستاره یا بازیکن برتر فوتبال در فصل نقل و انتقالات به تیمی آورده می شود. از همه عکس ها، فیلم ها و تبلیغات یادگاری استقبال می شود، اما وقتی دوران حرفه ای آن بازیکن تمام می شود، بدون خداحافظی خشک و خالی کشور را ترک می کنند.

هافبک فنی پرسپولیس در سال های نه چندان دور خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که نسل امروز فوتبالیست ها بیشتر به فکر قرارداد بالاتر و پول بیشتر هستند نیز به همین طرز تفکر برمی گردد. بازيكنان امروز با ديدن رفتار با بازيكنان ديروز به خود مي گويند حداقل يك قرارداد بزرگ ببندند تا فردا زياد از آن رفتارها و بي تفاوتي ها ناراحت نشوند. به نظر من باشگاه پرسپولیس می توانست برای خداحافظی با موفقیت نیا و قدردانی از زحمات او در این سال ها مراسمی شیک برگزار کند، اما همین.

پیشکسوت پرسپولیس توضیح می دهد: در سال های گذشته نیز همین شرایط حاکم بود. به خداحافظی بی صدا و غمگین بزرگانی چون مجتبی محرمی، محسن عاشوری، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و بسیاری دیگر نگاه کنید تا متوجه این موضوع شوید. اما این مشکل تنها متعلق به باشگاه پرسپولیس نیست و این بی توجهی در سایر باشگاه ها و حتی در سطح ملی مشهود است. من شخصا به عنوان یک پرسپولیسی از نیا کمال ساغام به خاطر 8 سال حضورش در پرسپولیس و زحماتی که کشیده تشکر می کنم و برایش آرزوی موفقیت دارم.

رضا جباری در خصوص نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس نیز می گوید: محمدحسین کنعانی زادگان، مسعود ریقی و شهاب زاهدی بازیکنان مطرحی هستند و خریدهای خوبی محسوب می شوند. با توجه به خروج احمد گوهری، این تیم به یک دروازه بان دوم مناسب نیاز دارد و پس از جدایی عیسی آل کثیر نیز به یک مهاجم زهردار نیاز دارد. امیدوارم پرسپولیس فصل بعد با خریدهای مناسب خوب پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید