3 مورد تایید شده ابتلا به وبا در کرمانشاه


ساعت: 17:01
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1880006

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گزارش داد؛

سارا شاه آبادی گفت: تاکنون تعداد مبتلایان قطعی وبا در استان کرمانشاه به سه نفر شامل یک زن و دو مرد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: تاکنون تعداد مبتلایان قطعی وبا در استان کرمانشاه به سه نفر شامل یک زن و دو مرد رسیده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه تجهیزات تشخیص و درمان وبا وجود دارد، در واقع هر دو آزمایشگاه مجهز به کیت های تشخیص و شناسایی هستند و منطقه درمان نیز در آمادگی کامل است.

شاه آبادی تصریح کرد: بیماری یابی نیز در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی درمانی انجام می شود و جمعیت تحت پوشش آموزش های لازم را دیده اند که در صورت مشاهده موردی از اسهال اپیدمی سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی گفت: از افراد مشکوک به آلوده نمونه برداری می شود و پس از آن نمونه ها برای تایید به مرکز استان و مراجع بهداشتی درمانی منتقل می شود.

معاون فنی امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت آب و غذا گفت: مردم از خوردن غذا و آبی که از آن اطمینان ندارند به طور جدی پرهیز کنند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: موارد ابتلا به وبا در اقلیم کردستان عراق افزایش یافته است و با توجه به روابط ما از طریق مرزهای مشترک، افرادی که قصد سفر به عراق و اقلیم کردستان را دارند ممکن است در معرض این عفونت قرار گیرند.

وی افزود: وبا به طور مستقیم از طریق تماس با ترشحات و مدفوع بیماران مبتلا و به طور غیرمستقیم از طریق آب و غذای آلوده قابل انتقال است.

شاه آبادی تصریح کرد: افراد مبتلا به اسهال سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا وبا یک نوع بیماری باکتریایی است و خوشبختانه راه درمان وجود دارد اما شرط مراجعه سریع به مراکز درمانی است.

وی با تاکید بر اینکه مراجعه سریع به مراکز درمانی در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از وبا بسیار موثر است، افزود: متأسفانه در عرض 24 ساعت بدن آب و مواد معدنی خود را از دست می دهد و مرگ بر اثر وبا به دنبال آن تلف می شود. از دست دادن آب و املاح رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید