3000 گردشگر خارجی سفر خود به یزد را لغو کردند/ آشوبگران برای جویا شدن شرایط گردشگری


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921273

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد:

آهوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: اغتشاشات اخیر خسارات زیادی به صنعت گردشگری استان وارد کرده است به گونه ای که 3 هزار گردشگر خارجی سفر خود به یزد را لغو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد آهوندی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 16 هزار گردشگر داخلی و خارجی از یزد بازدید کردند، گفت:

وی افزود: نوروز امسال شاهد حضور گردشگران خارجی در یزد بود و این آمار نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشت.

وی افزود: آشوبگران باید بدانند که مهره و مهره دشمنان شده اند و دشمنان با تحریک افکار عمومی و تشویق آنها به تخریب اموال عمومی و اعتصاب در سراسر کشور در صدد ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند.

آهوندی ادامه داد: دشمنان در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، بنابراین اگر تاجری با آنها همراهی نمی کرد، اموال و محل کسب او را برای ترساندن مردم تخریب می کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اغتشاشات اخیر را تاثیر زیادی بر صنعت گردشگری استان گذاشت و گفت: متأسفانه به دلیل ناآرامی ها، صنعت گردشگری استان در چنین شرایطی آسیب دید. راهی که 3 هزار گردشگر خارجی به یزد سفر کرده اند، لغو شده است

وی افزود: افرادی که هیزم بر آتش دشمنان می افزایند وضعیت مهمان نوازی و گردشگری استان را نیز جویا شوند. کاش می دانستند با این آشوب ها چه آسیبی به صنعت گردشگری استان وارد کرده اند.

آهوندی ادامه داد: حضور گردشگران در یزد به معنای پیشرفت استان، شهر یزد و تمامی مشاغل آزاد مانند شرکت ها، هتل ها، بوم گردی ها و … است چرا که چرخه اقتصادی شهر را به حرکت در می آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تعطیلی صنعت گردشگری در سال‌های کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: در سال‌های 1397 و 1398 عملاً گردشگر خارجی نداشتیم و رشد صنعت گردشگری استان تقریباً داشتیم. حتی الان هم به دلیل اختلال متوقف شد. اخیرا بیشتر زیرساخت های گردشگری استان تحت تاثیر قرار گرفته و این شرایط را برای ورود گردشگران خارجی به استان بسیار سخت کرده است.

وی افزود: با وجود همه چالش ها اقدامات بسیار خوبی در این راستا در حال انجام است و اگر اغتشاشات نبود مردم زودتر طعم این اقدامات را حس می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید