3600 کامیون وارداتی در گمرک ذخیره می شود

زمان: 11:14
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776741

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سه هزار و 600 دستگاه کامیون با طول عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرک موجود است و هزار کامیون هم قبلاً از گمرک ترخیص شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سازمان راه و ترابری ، داریوش امانی درباره آخرین آمار نوسازی ناوگان از دو نقطه اظهار داشت: واردات کامیون ها با حداکثر عمر سه سال و تولید داخلی : وزارت راه و “شهرسازی و سازمان راهداری” و “حمل و نقل جاده ای” سعی کرده اند نوسازی ناوگان سال گذشته را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، سه هزار و 600 دستگاه کامیون با طول عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرک موجود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین هزار کامیون قبلاً ترخیص شده و بنابراین 4600 کامیون تاکنون با کامیون های با عمر سه سال و کمتر تعمیر شده است.

رئیس سازمان راه و ترابری افزود: پس از ورود قوه قضائیه به موضوع و امضای تعداد زیادی از نهادهای مسئول ، شرایط رهاسازی این کامیون ها تسهیل شد ، موانع موجود تا حدی برطرف شد و هر دو – روند حذف در مرحله “و این یک گام بود.

وی افزود: امیدواریم این سه هزار و 600 کامیون از گمرک ترخیص و در اسرع وقت به ناوگان کشور اضافه شود تا از متوسط ​​سن ناوگان کاسته شود و به ناوگان جوان ملحق شود.

ثبت 200 درخواست برای نوسازی ناوگان از محل تولید محلی

امانی گفت: همچنین در پروژه نوسازی ناوگان با سه تولیدکننده کامیون داخلی قرارداد داریم و این قراردادها ادامه دارد و تاکنون تعدادی از رانندگان برای نوسازی درخواست داده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این س whetherال که آیا تقاضا از محل تولید محلی تاکنون ثبت شده است ، گفت: نزدیک به 200 کامیون از محل تولید محلی ثبت شده است و این کار همچنان ادامه دارد. ما امیدواریم موضوع دوره بازپرداخت تسهیلات از طریق اصلاح قانون ، که قطعاً روند استقبال از نوسازی ناوگان داخلی را افزایش می دهد.

افزایش مدت بازپرداخت کمک های تجهیزات به 10 سال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این تسهیلات که 80 درصد قیمت کامیون است با اعتبارات مدیریت شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل پرداخت می شود. متوسط ​​نرخ سود این تسهیلات 6 درصد و پنج سال است ، در این مدت پرداخت اقساطی کوتاه است و ما تلاش می کنیم تا قانون اصلاح قانون را برای افزایش مدت بازپرداخت به 10 سال تصویب کنیم.

امانی در مورد حذف این طرح نوسازی ناوگان توضیح داد: “قطعا حذف ناوگان فرسوده در دستور کار قرار دارد. ما نوسازی را در دستور کار قرار می دهیم ، بنابراین افزایش ناوگان در دستور کار نیست.” بر اساس قانون ، “رسیدگی داخلی” باید لغو شود.

وی در مورد سهم ضایعات کامیون در تامین مالی خرید کامیون جدید برای راننده ، گفت: “قیمت ها بسته به محل قراضه متغیر است ، اما تقریباً کمتر از 10 figure از رقم کل کامیون جدید از محل تامین می شود. از بین بردن کامیون قدیمی ، 80 درصد از امکانات سازمان راهداری. “این کمتر از 15 درصد از پول نامزد خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال نیز در تلاش هستیم تا در بخش مسافربری با اولویت مینی بوس ها ، سپس مینی بوس ها ، تاکسی ها و سپس اتوبوس ها اقدام کنیم ، اگر ظرفیت اعتباری ما برآورده شود و امیدواریم این ظرفیت سازی انجام شود. خوب انجام شد “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید