7 درصد کالاهای واریز شده در انبار ممنوع است / گمرک کرمان سال‌ها کالایی ذخیره نمی‌شود

ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791700

مدیریت سازمان جمع آوری و فروش اموال استان کرمان:

احسان یوسفی با اشاره به ودیعه 7 درصدی برخی کالاها، گفت: در حال حاضر قادر به ترخیص کالاهایی مانند دستگاه های کوچک که مجوز فروش و مرجوعی از سوی دولت ندارند، نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا کادر مدیرکل گمرکات استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: وجود ندارد.


مدیرکل گمرک کرمان: کالاها بدون دلیل در گمرک متوقف نشده است

وی ادامه داد: در حال حاضر در گمرک لجن نداریم و کالاهایی که در گمرک موجود است در مهلت قانونی ترخیص برای اخذ مجوزهای لازم است.

محمدرضا کادر افزود: مجوزهای اخذ شده در واقع مجوزهایی است که باید توسط سازمان های ذیربط به گمرک اظهار شود که تا حدودی این نوع کالاها نیز ترخیص می شوند و مانعی برای ترخیص وجود ندارد.

در نهایت مدیرکل گمرکات استان اشاره کرد که کالاهای موجود با مهلت مورد نظر به زودی تملک و از گمرک ترخیص می شود.

بزرگترین مشکل سازمان اموال، صدور تعاریف است

احسان یوسفی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در کل استان فقط یک انبار داریم که همه آن کالای قاچاق است اما با توجه به تمهیداتی که در سال های اخیر، ما کالاها را واگذار کرده ایم.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل در تعیین تعرفه کالاها صدور احکام است چرا که وقتی حکم به موقع صادر شود رکورد فروش ماهانه ما سریعتر می شود.

یوسفی افزود: زمانی که حکمی صادر نشد، محل دفن زباله را خواهیم دید، زیرا تا زمانی که حکم از سوی دادگاه به ما صادر نشود، عملاً حق خروج و حتی بازگشت و برگزاری مزایده را نداریم.

مدیریت سازمان فروش املاک: دپوی ملک به دلیل واگذاری غیرقانونی می باشد

یوسفی تاکید کرد: در سه سال گذشته پیگیر قضاوت ها و تصمیم گیری های قوه قضائیه به ویژه سازمان تعزیرات هستیم و تاکنون موفق به کسب آرای بیشتری شده ایم و در حال حاضر کالای سالانه در انبار نداریم.

مدیریت سازمان فروش اموال تملیکی تاکید کرد: طبق آماری که دیروز از انبار دریافت کردیم و به مدیرکل دادگستری استان گفتیم، تنها 7 درصد اجناس ما سالانه و رسوبی است.

وی با اشاره به ودیعه 7 درصدی برخی کالاها گفت: در حال حاضر امکان پاکسازی کالاهایی مانند دستگاه های حفاری که مجوز فروش و مرجوعی از سوی دولت ندارند را نداریم.

مدیریت سازمان فروش املاک افزود: کالاهایی که در انبار موجود است بلافاصله پس از دریافت سفارش به مزایده گذاشته می شود و یا کالایی که سفارش مرجوعی دریافت می کند بلافاصله به صاحبان کالا تحویل داده می شود. که هیچ کالایی بدون دلیل در انبار باقی نمی ماند.

یوسفی گفت: عمده کالاهای انبار کالاهای مربوط به امسال و تعداد بسیار کمی متعلق به سال گذشته است که توسط دستگاه قضایی سفارش داده شده است.

وی ادامه داد: روند صدور احکام کالاهای موجود از سال گذشته به دستور قوه قضائیه تسریع شده و لیست مناقصه آنها اعلام شده و در حال فروش است، بنابراین برای لجن مجازات کیفری در نظر گرفته شده است که در حال حاضر تنها 7 درصد داریم. این نوع کالاها

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: 7 درصد از لجن های سازمان به دلیل ممنوعیت قانونی هنوز جابجا نشده است که البته پیگیری های لازم انجام شده است.

رئیس قاضی استان کرمان: کالاهای مربوط به 1400 فروخته شد

یدالله موحد رئیس قاضی استان کرمان در بازدید از سازمان املاک و مستغلات از انبارهای سازمان جمع آوری و نگهداری انبارها درباره اموال موجود گفت: تعیین عوارض گمرکی این کالاها است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در بازدید از سازمان اموال و املاک گفت: با قضاوت قوه قضائیه وضعیت این انبارها به زودی به حالت مطلوب خواهد رسید و دستورات قضایی لازم صادر شده است. تعیین عوارض گمرکی برخی از این کالاها.»

وی افزود: پیش بینی شده است کالاهای موجود در انبار سازمان جمع آوری اموال متعلق به قبل از 1400 در اسرع وقت تعیین تکلیف و به فروش برسد و وجوه حاصل به حساب سپرده واریز شود.

موحد تاکید کرد: کالاهای موجود در انبار سازمان جمع آوری و حمایت از اموال نیز باید معدوم شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین حقوق گمرکی و ترخیص کالاهای معین در انبار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال امکان پذیر و مشمول صادرات می باشد که به دلیل عدم وجود خریدار مشکلات و مراحل قانونی لازم طی شود. کالا باید تکمیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید