4 هزار دانش آموز ناشنوا در کشور داریم/زبان اشاره باید در جامعه گسترش یابد


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900572

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه حدود 4000 دانش آموز ناشنوا در کشور وجود دارد گفت: دانش آموزان ناشنوا در مدارس استثنایی تحصیل می کنند اما ده هزار دانش آموز کم شنوا نیز در مدارس نزدیک به محل سکونت خود تحصیل می کنند. ما تلاش می کنیم شرایطی را برای آموزش کامل برای همه آنها فراهم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل برکی معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همایش هفته جهانی ناشنوایان گفت: این نوع مراسم به افزایش آگاهی عمومی کمک می کند تا جامعه در قبال ناشنوایان مسئول تلقی شود.

برکی یکی از رویکردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی را جذب حداکثری اعتبارات برای آموزش ناشنوایان و زبان اشاره اعلام کرد و افزود: معتقدیم جامعه و شهر خوب جایی است که حقوق همه مردم در آن رعایت شود. فرصت رشد برای همه افراد سالم و ناتوان فراهم شده است

وی با بیان اینکه حدود 4 هزار دانش آموز ناشنوا در کشور داریم، گفت: دانش آموزان ناشنوا در مدارس استثنایی تحصیل می کنند، اما 10 هزار دانش آموز کم شنوا نیز در مدرسه نزدیک محل سکونت خود تحصیل می کنند و تلاش می کنیم امکانات مناسبی برای همه آنها فراهم کنیم.

معاون آموزش و پرورش استثنایی سازمان نهضت آموزش زبان اشاره را برجسته کرد و گفت: زبان اشاره باید در جامعه رایج شود. همه افراد جامعه باید مشکلات ناشنوایان را درک کنند و بتوانند تا حد امکان با آنها ارتباط برقرار کنند. بچه ها پاک هستند و بچه های استثنایی پاک ترین بچه ها. هیچ چیز زیباتر از ارتباط مطلوب جامعه با ناشنوایان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید