4 هزار هکتار طرح هادی در 13 استان برای بهبود آبیاری در حال اجراست.


ساعت: 16:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898113

معاون آب و فاضلاب وزارت جهاد کشاورزی درباره هوشمندسازی کشاورزی گفت: طرح های اطلاعاتی در سطح 4 هزار هکتار از اراضی کشور به صورت پایلوت در 13 استان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ “فریبرز عباسی” رئیس اداره آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای سال 1401 اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح 50 هزار هکتار هدف گذاری شده است. و در صورت اعطای اعتبار به موقع این هدف محقق خواهد شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان برای امسال برای اجرای سامانه های نوین آبیاری پیش بینی شده است که تاکنون 15 درصد از این مبلغ پرداخت شده است.

وی به تامین و تولید تجهیزات سیستم های نوین آبیاری در کشور اشاره کرد و گفت: با همکاری و مساعدت شرکت های داخلی و دانش بنیان به مرز خودکفایی در تولید تجهیزات و مواد مصرفی رسیده ایم. این سیستم ها.”

عباسی درباره هوشمندسازی کشاورزی گفت: طرح های هوشمندسازی در سطح 4 هزار هکتار از اراضی کشور به صورت پایلوت در 13 استان در حال اجراست.

معاون تامین و زهکشی آب وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در پروژه های هوشمند با استفاده از فناوری های نوین، دخالت انسان در مدیریت و برنامه ریزی آبیاری به حداقل می رسد.

وی با بیان اینکه فناوری های جدید گران است و بخشی از اعتبارات پایلوت ها باید توسط دولت تامین شود، گفت: اجرای پایلوت ها توسط کشاورزان پیشرو زمینه توسعه این گونه فناوری ها را فراهم می کند.

عباسی در خاتمه گفت: با اجرای طرح‌های پایلوت در حوزه هوشمند، انواع فناوری‌های آبیاری و روش‌های آبیاری اراضی کشاورزی در مناطق مختلف را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا فناوری مناسب برای مناطق مختلف را پیدا کرده و به کشاورزان توصیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید