450 هکتار از اراضی کشاورزی تشنه بهره برداری از سد ایلی آباد است.


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918900

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی علت اصلی پمپاژ نکردن آب از سد ایلی آباد به زمین های کشاورزی را عدم تکمیل فاز سوم این سد دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر زکی نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمای در گفت و گو با صبح زاگرس درباره عدم پمپاژ آب از سد ایلی آباد پس از برداشت آب گفت: تکمیل نشدن فاز سوم سد ایلی آباد دلیل اصلی عدم پمپاژ آب برای کشاورزان منطقه ممبی شهر بهمئی است.

وی ادامه داد: هم اکنون در مرحله اجرا و تکمیل فاز دوم سد ایلی آباد هستیم که شامل سمت چپ زمین و سمت راست است.

زکی نژاد در خصوص زمان تکمیل حوضه سمت چپ سد ایلی آباد گفت: هنوز اقدامی برای تکمیل و انتقال لوله های شبکه آب حوضه خشکی سمت چپ سد ایلی آباد انجام نشده و مناقصه ای نیز انجام شده است. به زودی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پس از تکمیل دو حوضه در فاز دوم مجدداً پیمانکار برای تکمیل فاز سوم سد ایلی آباد منصوب می شود و پس از اتمام فاز سوم یعنی. شبکه لوله های حوضه و انتقال آب سد به زمین های کشاورزی امکان انتقال آب فراهم می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمئی در پایان ضمن ابراز امیدواری به تکمیل و بهره برداری کامل از سد ایلی آباد در آینده نزدیک گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص شود و تلاش خواهیم کرد تا این سد به اتمام برسد. پروژه در اولین فرصت کوتاه مدت و راه اندازی حذف کامل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید