497 هزار کرمانشاهی بیمه درمانی رایگان دارند


ساعت: 12:56
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895258

رضا تدرابیان گفت: 497 هزار نفر در استان کرمانشاه در قالب دهک های کم برخوردار در شهرهای بالای 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا تدریان در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، گسترش بیمه را یکی از راهکارهای مردم محور برای دستیابی به جامعه ای سالم و همراه با سلامت پایدار دانست و اظهار داشت: با گسترش و تعمیم بیمه ها، همه ابعاد زندگی انسان در جامعه تبدیل به یک جامعه می شود. بیمه شده

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح های مهمی که سازمان بیمه سلامت ایران در دست اجرا دارد طرح پزشک خانواده شهری است.

تودریان گفت: 497 هزار نفر در استان کرمانشاه در قالب دهک های کم برخوردار در شهرهای بالای 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح گام به گام در شهرستان های استان کرمانشاه اجرا می شود، گفت: نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی برای افرادی که تحت پوشش خدمات درمانی رایگان هستند اعمال می شود. تا کنون فقط اجازه استفاده از مراکز بهداشتی عمومی را داشتند.

وی ادامه داد: در این طرح به ازای هر 4 هزار بیمه شده در صندوق بیمه سلامت عمومی، یک پزشک به عنوان پزشک خانواده معرفی می شود که بیمار را معاینه می کند و در صورت نیاز به ارجاع به متخصص یا فوق تخصص.

تداریان از فعالیت 183 پزشک خانواده طرف قرارداد بیمه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این بیمه شدگان فقط می توانستند به مراکز دولتی مراجعه کنند اما اکنون می توانند به پزشک مراجعه کنند و تنها 7 هزار تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید