5 هزار هکتار از استان زنجان زیر کشت گوجه فرنگی است


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893890

مدیر امور کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

مدیر امور کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح ابلاغی برای کشت گوجه فرنگی در سال جاری 5 هزار هکتار است، گفت: بر اساس طرح و الگوی کشت ابلاغی، این سطح از استان زیر کشت گوجه فرنگی بود. کشت .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین عامری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه برنامه اعلام شده برای کشت گوجه فرنگی در سال جاری 5 هزار هکتار با تولید حدود 290 هزار تن است، گفت: 2 هزار هکتار مربوط به شهرستان طارم، 3 هزار هکتار مربوط به سایر نقاط استان است.

وی افزود: هم اکنون برداشت گوجه فرنگی در شهرستان طارم به پایان رسیده و برداشت در سایر نقاط استان آغاز شده است.

مدیر امور کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی نیز به دلیل افزایش هزینه های تولید همپای سایر محصولات کشاورزی با افزایش قیمت مواجه است، گفت: با توجه به اینکه هنوز در فصل برداشت قرار نداریم. ، این افزایش قیمت وجود دارد و با افزایش برداشت، قیمت را متعادل می کند، اما قطعا قیمت ها نسبت به گذشته گران تر است.

وی با بیان اینکه گوجه فرنگی شهرستان طارم علاوه بر زنجان به استان های دیگر نیز قابل ارسال و فرآوری است، گفت: با هماهنگی سازمان ایمنی استان بزرگترین کارخانه گوجه فرنگی زنجان از کشاورزان استان گوجه خریداری می کند.

وی با بیان اینکه قلمه و الگوی کشت استانی از سوی وزارت جهاد کشاورزی استان ارسال و بر اساس آن میزان و نوع محصولات کشت شده مشخص می شود، گفت: در نهایت این موضوع در جهاد کشاورزی سطح شهرستان اعلام می شود. سهمیه هر بخش برای رشد یک محصول خاص.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه موجود، تمامی نهاده ها از قبیل کود، سم و بذر در اختیار کشاورزان قرار دارد و کشاورزی توصیه های کشت را رعایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید