50 درصد از مبتلایان به Omicron از بیماری خود اطلاعی ندارند

محققان گزارش دادند که 56 درصد از بیماران از ابتلا به کووید-19 اطلاعی نداشتند. مطالعات قبلی نشان داده است که 80 درصد از مبتلایان هرگز علائمی را تجربه نکرده اند.

سوزان چنگ، سرپرست تیم تحقیق از موسسه قلب اسمیت در لس آنجلس، گفت: “بی اطلاعی بیشتر افراد مبتلا به کووید-19 در مورد وضعیت عفونی خود، به ویژه در زمانی که آنها به طور فعال در حال انتقال هستند، احتمالاً یک عامل اصلی در تداوم این بیماری همه گیر است.” . این چیزی است که همه ما هنوز در تلاش برای عبور از آن هستیم.”

برای هدف این مطالعه، محققان از حدود 2500 کارمند مراقبت های بهداشتی و بیمار قبل یا بعد از شروع موج Omicron نمونه خون گرفتند.

آنها 210 نفر را که به سویه Omicron آلوده شده بودند شناسایی کردند. تنها 44 درصد از این افراد از بیماری خود آگاه بودند. از بین کسانی که نمی دانستند، تنها 10 درصد گفتند که علائمی دارند که آنها را به سرماخوردگی یا عفونت های دیگر نسبت می دهند.

به گفته چنگ، «بیش از نیمی از افراد مبتلا به عفونت Omicron از عفونت خود بی اطلاع بودند. در بیشتر موارد، علائم خفیف یا بدون علامت هستند. در موارد معدودی که علائم خفیف وجود دارد، آن علائم به علت دیگری مانند سرماخوردگی نسبت داده می شود.

وی تاکید کرد: برای غلبه بر این همه گیری بسیار مهم است که مردم بدانند ممکن است کووید-19 داشته باشند و علائم خفیفی نداشته باشند اما همچنان عفونت را به دیگران منتقل کنند.

این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که کووید-۱۹ افراد بسیار بیشتری نسبت به گزارش‌های رسیده را مبتلا کرده است.

به گفته محققان، ترکیبی از مصونیت از خود ویروس و مصونیت از واکسیناسیون می تواند به کند کردن روند همه گیری کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید