500 هزار باقیمانده واکسن کراون در استان قزوین/ نمایشگاه بهاره قزوین لغو شد

عبدالله دیدبان در این مراسم با اشاره به کمبود دارو گفت: این مشکل مختص قزوین نیست و ما در سراسر کشور از این مشکل رنج می بریم به طوری که در حال حاضر به دلیل توزیع نشدن ارز لازم با کمبود 150 قلم دارو مواجه هستیم. و نسخه دارو.

رئیس علوم پزشکی قزوین اذعان داشت: واقعاً نیازی به تجویز برخی داروها برای بیماری آمیکرون نیست، این در حالی است که بار بیش از حد تجویز بر دوش غذا و دارو سنگین است و باعث کمبود برخی فرآورده ها مانند سرم و ویتامین ها شده است. “

ما 500000 نفر با واکسن در روستاها داریم

این مسئول گفت: 500 هزار نفر باقی مانده از تزریق واکسن و نوبت دوم و سوم تاخیر در واکسن کرون در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد 300 هزار نفر شامل نوبت سوم است.

محمدمهدی علایی در ادامه این نشست گفت: اکنون ثمره اقدامات دولت سیزدهم را در واکسیناسیون کلی علیه ولیعهد می بینیم که نسبت به کودتاهای گذشته وضعیت را بهتر کرده است.

استاندار قزوین ادامه داد: امیدواریم این آخرین اوج اپیدمی تاج باشد و از تاثیر منفی تاج بر جامعه کاسته شود.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که در فوتی های اخیر حداقل 50 درصد از مرگ و میرها هیچ دوزی واکسن دریافت نکرده اند و یا مدت زیادی است که دوز دوم را دریافت کرده اند و نوبت سوم را دریافت نکرده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید از کسانی که دوزهای واکسن کرونا را تکمیل نکرده اند پرسید چرا با وجود امکانات ارائه شده برای کمک به جامعه سلامت برای دریافت واکسن مراجعه نمی کنند.

امسال نمایشگاه بهاره برگزار نخواهد شد

علایی افزود: از علوم پزشکی می خواهیم نسبت به تکمیل جمعیت باقی مانده از واکسیناسیون اقدام جدی کرده و از گروه های جهادی علاقمند به فعالیت در این زمینه استفاده کنند.

استاندار قزوین تاکید کرد: طرح مراقبت در منزل یکی از طرح های خوبی است که باید برای کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی به ویژه در زمان اوج بیماری و تشویق مردم به استفاده از این امکانات که رسانه ها می توانند از آن استفاده کرد. نقش بسزایی دارند در این زمینه توجه کنید.

وی یادآور شد: امسال به دلیل پیک ششم امکان برگزاری نمایشگاه بهاره وجود ندارد اما می توانیم کالاهای اساسی را در استان به صورت الکترونیکی توزیع کنیم که برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد و تعطیلات باید کارشناسانه تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در صورت پیک پیک باید تعداد بیشتری داروخانه برنامه ریزی شود تا به صورت 24 ساعته پاسخگوی نیاز مردم باشد و از طرفی یک یا دو داروخانه داروی کرون تجویز کنند تا مردم در تهیه داروهای این بیماری نقش دارد.

علایی با بیان اینکه باید از رفت و آمد بیش از حد به منطقه جلوگیری شود، گفت: زیرساخت های درمانی ما با مشکلات جدی مواجه است زیرا ما جزء آخرین استان ها در این زمینه هستیم و این در حالی است که علاوه بر استانی ها در سایر استان ها نیز وجود دارد. مراکز همچنین به شهروندان ساکن قزوین خدمات ارائه می دهیم.

فعالیت مراکز آموزشی تا پایان هفته غیر حضوری و مجازی است

منوجر حبیبی در پایان این نشست گفت: متأسفانه شیوع بیماری در برخی بخش‌ها بسیار زیاد است و بخش‌های آبیک، البرز مرکزی و محمدیه بیشترین فراوانی را دارند.

معاون درمان واکسیناسیون استانداری قزوین گفت: در بحث واکسیناسیون هم شال، رامند در بوئین زهرا و هم آسفرورین در تاکستان کمترین تزریق را دارند و استانداران باید نسبت به بهبود وضعیت اقدام کنند.

وی گفت: مسابقات ورزشی می تواند در سطح لیگ برگزار شود اما سایر مسابقات باید تا تغییر رنگ تاج استان مسکوت بماند.

این کارمند در پایان گفت: فعالیت مراکز آموزشی تا پایان هفته نیمه حضوری و مجازی بوده و آزمون ها به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید