63 درصد جمعیت استان کرمانشاه بیمه سلامت دارند


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893463

رضا تدربیان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش هستند، گفت: 63 درصد از جمعیت هدف استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا تدریان در گفتگو با مرصاد نیوز اظهار داشت: با گسترش بیمه سلامت و خدمات آن، دغدغه خانواده ها برای انجام فرآیند درمان و ارتقای سطح سلامت نسبت به گذشته تا حدودی کاهش یافته است.

وی با تشریح فعالیت های سازمان بیمه سلامت در استان برای بیمه شدگان، بیان کرد که بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمه سلامت از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان همگانی است، گفت: 63 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. که مسئولیت مسئولان را تحت این بیمه بدتر می کند.

وی با بیان اینکه این سازمان از طریق پنج صندوق به بیمه شدگان خدمات ارائه می کند، افزود: صندوق های بیمه ای کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، بیمه ایرانیان، عمومی و سایر اقشار از جمله کمیته امداد، بهزیستی و …. ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان بهداشت.

این افسر خاطرنشان کرد: از هر گروه، طبقه و وضعیت درآمدی، هر فرد فاقد بیمه تحت پوشش است. حتی افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند فقط کد ملی و تلفن تخت بیمارستان در اختیارشان قرار می گیرد.

وی همچنین به افزایش قیمت گذاری دارو و تکلیف تجویز الکترونیکی دارو از دیگر اقدامات قابل توجه این سازمان اشاره کرد و گفت: به منظور بهبود خدمات و کاهش هزینه های بیماران تحت پوشش، بخش قابل توجهی از هزینه های دارو و تجهیزات توسط سازمان پرداخت می شود.

تودریان با بیان اینکه بیمه سلامت یکی از پیشرفته ترین سیستم های بیمه ای در دنیاست، گفت: سرانه پزشکان طرف قرارداد این سازمان با توجه به ساعات کاری که به بیماران خدمت می کنند پرداخت می کنند که اکنون به ازای هر بیمار 9 هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه هدف بیمه سلامت این است که بیمار نگران بیماری نباشد، خاطرنشان کرد: 90 درصد درمان ناباروری با تعرفه دولتی در بخش دولتی و 90 درصد هزینه درمان ناباروری با تعرفه عمومی غیردولتی به صورت خصوصی، خیریه است. و بخش عمومی غیردولتی تخت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید