635 کارگزار افتخاری زکات در خراسان جنوبی وجود دارد


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855333

عرب گفت: در حال حاضر 322 شورای زکات روستا در استان فعالیت می کنند و 635 کارگزار افتخاری و 311 مبلغ با این نهاد همکاری می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، محمد عرب امروز در جلسه شورای زکات استان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 55 میلیارد ریال زکات فطری و فدیه در استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: از این میزان بیش از 42 میلیارد ریال به صورت طبیعی و بیش از 13 میلیارد ریال بازخریدی بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 322 دهیاری زکات در استان وجود دارد و 635 کارگزار افتخاری و 311 مبلغ با این نهاد همکاری می کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: سال گذشته 9 میلیارد و 118 میلیون تومان وصول شد که از این میزان 5 میلیارد و 74 میلیون تومان نقدی و 4 میلیارد و 44 میلیون تومان نقدی بوده است.

عرب افزود: با جمع آوری غروب آفتاب در سال گذشته، 45 سری جهیزیه به جوانان تحت حمایت وی اهدا شد، به 887 بیمار هزینه درمانی، 24 بیمار هزینه تحصیل، 489 مورد مسکن و 39 هزار و 265 فقره امرار معاش پرداخت شد. پروژه ها و هفت پروژه آشپزخانه هیئت مذهبی در استان ساخته و هزینه شد.


نیاز کشاورزان به اهمیت پرداخت زکات محصولات کشاورزی

حجت الاسلام گلام حسین نوفرستی، قائم مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز به شورای زکات استان گفت: یکی از رسالت های مهم نظام الهی، فراهم آوردن زمینه ارتباط وزرا با خداست.

وی افزود: رسیدن زکات همراه با نماز نشان می دهد که ارتباط با خداوند متعال از طریق نماز و ارتباط با مخلوق از طریق پرداخت زکات برقرار می شود.

نماینده قائم مقام رهبری در خراسان جنوبی بر لزوم توجه کشاورزان به اهمیت پرداخت زکات محصولات تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های ذیربط باید زمینه ای را فراهم کنند تا مودیان زکات اموال خود را پرداخت کنند.

حجت الاسلام نوفرستی خواستار ترویج و تبیین اهمیت فرهنگ پرداخت زکات در جامعه شد و گفت: ائمه جمعه، رسانه ها باید در نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات تلاش ویژه داشته باشند و با گسترش فعالیت های تبلیغی مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید