64 تیم عملیاتی در چابهار در حال اجرای طرح واکسیناسیون اتباع غیرایرانی هستند

ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921726

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار اعلام کرد؛

همایون دادگر از اجرای کمپین تکمیلی واکسیناسیون و پیشگیری از سل در بین شهروندان غیرایرانی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت و 64 تیم سیار عمل در شهرستان چابهار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهون گفت: عملیات واکسیناسیون تکمیلی و تشخیص بیماری سل در بین اتباع خارجی مقیم شهرستان چابهار و در این طرح گروه های سنی زیر 15 سال انجام می شود. آغاز شده است و زیر 5 سال به طور کامل تحت پوشش قرار می گیرند و در برابر سرخک، سرخجه، کووید 19 و فلج اطفال رایگان واکسینه می شوند و همچنین از نظر بیماری های عفونی مانند سل، مالاریا و فلج شل حاد غربالگری می شوند.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی به مدت سه ماه (تا پایان سال جاری) در مرحله اول واکسیناسیون گروه سنی زیر 15 سال به مدت یک ماه و در مرحله دوم شناسایی ادامه خواهد داشت. این بیماری و نمونه برداری از افراد مشکوک و دارای علامت در گروه. سن بالای 12 سال به مدت دو ماه انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: علاوه بر تیم های ثابت که در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت مستقر هستند، 64 تیم عملیاتی به صورت سیار و با مراجعه به منازل به شهروندان و مهاجران غیرایرانی خدمات واکسیناسیون ارائه می کنند. .

وی با اشاره به اهمیت همکاری گروه های هدف برای اجرای موفق این طرح و تاثیر آن بر سلامت عمومی جامعه گفت: در این طرح عموم مردم، دهیاران و شوراهای شهر و روستا موظف به شناسایی هستند. و شهروندان را به دریافت خدمات بهداشتی در مراکز بهداشتی تشویق کند. مراکز مراقبت های بهداشتی و خدمات مجتمع بهداشتی در محل سکونت باید از مشارکت و حمایت لازم پرسنل بهداشتی برخوردار باشند.

دادغر گفت: نقش رابطین سلامت مرتبط با اتباع و مهاجران غیرایرانی برای شناسایی و ارجاع آنها به مراکز بهداشتی درمانی بسیار مهم و قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان چابهار به دلیل شرایط خاص و موقعیت جغرافیایی خود پذیرای مهاجران و پناهندگان از کشورهای همسایه به ویژه افغانستان است و ارائه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به این جمعیت از بدو ورود مانند سایر ایرانیان است. هموطنان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید