65 هزار پرونده در قوه قضائیه به ثبت رسید / 2 هزار و 225 ازدواج در بروجرد به ثبت رسید.


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878383

بوالحسنی گفت: 65000 پرونده در سال گذشته وارد قوه قضائیه شده است که با توجه به جمعیت شهرستان بروجرد این تعداد زیاد است و بین 10 تا 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سفیر حمیدرضا بوالحسنی در دیدار با نماز جمعه برجوجرد به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: در سال گذشته 65 هزار پرونده وارد قوه قضائیه شده که از این تعداد 45 هزار پرونده در دادسرا و دادگاه و 20 هزار پرونده رسیدگی شده است. توسط شورای حل اختلاف که با توجه به جمعیت شهرستان بروجرد تعداد زیادی است و تعداد پرونده ها بین 10 تا 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده پرونده های مربوط به قوه قضائیه سرقت است و در پرونده های خانوادگی طلاق شایع ترین پرونده است اما توهین و تهدید از دیگر مواردی است که درصد بالایی دارد.

رئیس قاضی بورژوا گفت: طی یک سال گذشته 2225 ازدواج در بورژوا به ثبت رسیده است اما آمار طلاق نگران کننده است و باید با همکاری و همفکری برای این موضوع چاره اندیشی شود.

بوالحسنی گفت: ورود پرونده ها در بروجرد در آستانه هشدار است که نیاز به آگاهی بخشی وجود دارد و یکی دیگر از موضوعات مورد بحث کلاهبرداری است که می طلبد شهروندان با احتیاط پیام های کذب از گرفتار شدن در دام جلوگیری کنند. کلاهبرداران.”

وی با اشاره به تلاش خیران برای آزادی زندانیان گفت: طی یک سال گذشته با کمک خیران 12 زندانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند اما آرامش و آشتی در شهرستان کم است. از مجموع 20000 پرونده شورای حل اختلاف، 6000 پرونده به صلح و سازش خاتمه یافته است.

رئیس قاضی بروجرد با تاکید بر موضوع مهم صدور اسناد افزود: سال گذشته 14 هزار و 858 سند در شهر بروجرد صادر شده که با توجه به جمعیت شهرستان کم است و کمبود سند در مراحل بعدی مشکل ایجاد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید