72 ساعت قطعی برق در گرم ترین شهر کشور/ 13 کیلومتر از شبکه برق را دزدیدند.


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883938

در ادامه سرقت کابل های برق در سیستان و بلوچستان;

سرقت کابل های مسی و تجهیزات برق این روزها به یکی از چالش های مردم تبدیل شده است که نه تنها خسارت اقتصادی به شهروندان و اداره برق وارد کرد، بلکه نارضایتی شهروندان دلگانی را نیز به همراه داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، پدیده سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه های توزیع برق امروزه به یکی از معضلات اصلی جامعه تبدیل شده است، این جرم نه تنها به شرکت های توزیع برق، بلکه به مشترکان و به طور کلی محصولات کشاورزی آسیب جدی وارد می کند. افراد جامعه نیز خسارات زیادی به بار می آورند.

با وجود تلاش های شرکت های برق برای گسترش خدمات، سرقت ناشیانه و گسترده کابل توسط سارقان منجر به نارضایتی عمومی و قطعی گسترده برق شده است.

شهروندان همچنین از ناتوانی شرکت توزیع برق شهری و منطقه در تعمیر و تعویض به موقع کابل های آسیب دیده گلایه کرده و می گویند که به دلیل سرقت و قطعی طولانی مدت برق و گرمای شدید و حضور کودکان و افراد بیمار در هر خانواده، دچار مشکل شده اند. تحمل این شرایط بد است و خواستار کار سریع و تعمیر به موقع متولیان در این شرایط بحرانی است.

بامری یکی از شهروندان دلگانی با بیان اینکه در سال گذشته چندین بار کابل های برق به سرقت رفته است به خبرنگار ما گفت: در سال های اخیر به دلیل مشکلات مختلف از جمله شرایط نامساعد اقتصادی شاهد افزایش سرقت ها بوده ایم. تجهیزات برق در روستاها به همین دلیل سارقان خسارت زیادی به اداره برق وارد کرده اند و روستاییان به ویژه در فصل تابستان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی ادامه داد: چندی پیش سارقان سیم های برق را در منطقه شاهوزهی روستای علی آباد کلان ظهور به سرقت بردند و تیرهای برق روستای علی آباد کلانظهور هنوز سیم ندارند.

وی تصریح کرد: با وجود گذشت چندین روز از مشکل اهالی این منطقه، سیم های تیرهای برق این منطقه همچنان وصل نشده است و انتظار می رود فرمانداران و معتمدین موضوع خدمت رسانی به اهالی و رفع مشکلات را مطرح کنند. مشکل روستاییان در ردیف روزانه

بامری گفت: سرقت سیم و کابل برق یکی از معضلاتی است که هرگز برای حل آن برنامه ریزی نشده بود و بیش از هر سال افزایش یافته و در این 2 سال ویروس کرونا نیز افزایش یافته است.

سرقت 13 کیلومتر شبکه برق در شهرستان دلگان

علی یوسف زهی مدیر امور برق شهرستان دلگان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 13 کیلومتر از شبکه برق این شهرستان به سرقت رفته است، گفت: حجم زیاد سرقت شبکه و همچنین خرابی شبکه به دلیل وقوع وزش باد و بارندگی شدید یکی از مشکلات برق این شهر است.

وی ادامه داد: گستردگی منطقه و شیوع وب سارقان، عوامل عملیاتی را مجبور به طی کردن بیش از 35 کیلومتر برای انجام یک ماموریت کرده است و با توجه به حجم بالای سرقت اینترنتی، این معضل به چالش بزرگی برای این موارد تبدیل شده است.

مدیر امور برق شهرستان دلگان با اشاره به گستردگی سرقت شبکه در روستای علی آباد کلان ظاهر گفت: اخیراً 6 بار کابل های برق در این روستا تعمیر و ترمیم شده که متأسفانه مجدداً به سرقت رفته است.

وی با اشاره به سرقت اخیر شبکه این روستا که حدود 180 متر بود، گفت: در حال حاضر به دلیل سرقت شبکه هیچ منطقه بدون برق نداریم و شبکه برق تمامی مناطق این شهرستان پایدار است.

یوسف زهی با بیان اینکه برای ردیابی این میزان سرقت باید اقدام جدی صورت گیرد، اذعان داشت: نیاز به دخالت سایر نهادهای نگهبانی برای این معضل بسیار مهم است و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

وی گفت: سرقت شبکه برق و استفاده از انشعاب های غیر مجاز علاوه بر آسیب رساندن به شبکه برق موجب افت ولتاژ، نوسانات شبکه و خسارت مشترکین برق می شود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده افراد مشکوک به بالا رفتن یا پایین آمدن از تیرها یا دستکاری وسایل برقی با شماره تلفن 110 یا 121 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید