80 نفر از بسیجیان جامعه پزشکی استان زنجان به همایش جهانی پیاده روی اربعین اعزام می شوند.


زمان: 12:36 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896011

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: 80 نفر از پزشکان و پرستاران بسیج جامعه پزشکی و کمیته بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان به همایش پیاده روی اربعین 18 شهریور اعزام می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشود تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه زائران پیاده اربعین برای جلوگیری از مشکلات سلامتی نکاتی را رعایت کنند، گفت: مهمترین نکته این است که زائران با استراحت کافی قبل از سفر از مصونیت خود مطمئن شوند و در صورت ابتلا به بیماری هایی مانند کرونا واکسینه شوند. انجام شد، استرس را از بین ببرید

وی با اشاره به اینکه ایروبیک نیز از دیگر توصیه های مهم است افزود: مصرف میوه و سبزیجات تمیز و شسته را نباید فراموش کرد. اکیداً به علاقه مندان توصیه می شود که از خوردن غذاهای سرخ شده و روغنی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اگر فردی به بیماری خاصی مبتلا است باید قبل از جدی شدن بیماری را درمان کند و داروهایی را که همیشه مصرف می کند همراه داشته باشد اما لازم نیست همه افراد حامل باشند. داروهای معمولی مانند سرماخوردگی به عنوان تیم های امدادی و پرسنل امدادی و پزشکی در مسیر نجف و کربلا آماده ارائه خدمات و کمک هستند.

وی با اشاره به اینکه 27 شهریور اکیپ های بسیج جامعه پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در قالب کاروان های امدادی عازم کربلای معلی می شوند، تصریح کرد: 80 پزشک و پرستار در کاروان های اصلی حضور خواهند داشت. و خدمات ارائه خواهد کرد.

تقیلو با اشاره به اینکه زائران برای پیشگیری از گرمازدگی نکاتی را رعایت کنند، گفت: استفاده از آب معدنی، پوشیدن لباس های نخی گشاد، خوردن شربت های سنتی مانند ککشیر، پیاده روی در عصر و صبح زود یا شب از جمله مواردی است که می توان انجام داد. در پیشگیری از گرمازدگی موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید