هیچ نشانه ای از شیوع ویروس وبا در استان زنجان وجود ندارد/ 17 موکب بسیج جامعه پزشکی برای خدمات رسانی به زائران اربعین


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883114

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در هفته های اخیر تعدادی از کودکان استان به بیماری ویروسی مبتلا شده و در بیمارستان ها بستری شدند که خوشبختانه هیچ نشانه ای از ابتلا به وبا مشاهده نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشود تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: در هفته های اخیر تعدادی از کودکان استان زنجان به بیماری ویروسی مبتلا شدند که با اسهال و استفراغ همراه بود.

وی افزود: خوشبختانه در هفته جاری تعداد مبتلایان کاهش یافته و نگرانی چندانی در خصوص شیوع بیماری هایی مانند وبا در استان وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به این سوال که آیا مواردی از ابتلا به تب کریمه کنگو، آبله میمون و تب دنگی در استان وجود دارد، گفت: تاکنون هیچ یک از بیماری های ذکر شده در استان مشاهده نشده است اما ممکن است لارو پشه آئودس یا خود او با توشه یا لباس زائران به ایران و در نهایت به استان منتقل شود.

وی با بیان اینکه نگرانی کنونی اوج بیماری کرونا در استان است، تاکید کرد: مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به تزریق دوز واکسن توجه بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل حمل دارو و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در استان حل شده است یا خیر؟ وی گفت: هلال احمر تنها سازمان مجاز برای انتقال دارو به عراق برای اربعین است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ناهماهنگی هایی در این زمینه وجود داشت، گفت: خوشبختانه مسائلی که در حوزه این ناهماهنگی ها به وجود آمد به نحوی مدیریت شد و امسال نیز تمهیدات لازم انجام شد تا دو طرف مسئولیت تامین دارو را بر عهده بگیرند. از زائران عراق و ایران وظیفه بسیج جامعه علمی پزشکی را بر عهده دارد.

تقیلو گفت: امسال موکب در مرز مهران برای خدمات رسانی به ویژه بازگشت زائران خواهیم داشت و 8 موکب در استان زنجان و در مسیر خدمت رسانی به زائران که دو موکب در ایجرود و دو موکب در خدابنده هستند. . این سلطانیه است که مسئولیت 17 موکب در ایام محرم را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید