888 پروژه عمرانی در بوشهر اجرا شد


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891616

محمدی زاده با گرامیداشت هفته دولت به پروژه های افتتاح و شروع به بهره برداری در این هفته اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 888 پروژه عمرانی در استان بوشهر بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته احمد محمدی زاده استاندار بوشهر، وی در نشست خبری استانی گفت: در اولین نشست خبری خود از شما خبرنگاران به عنوان معاون پنجم خود نام بردم و به این موضوع اعتقاد کامل دارم و بارها که بودم. پشت میز کارم، این کار را فهمیدم زیرا از نزدیک دیدم که چگونه برای منافع مردم کار می کنی.

و افزود: قلم خبرنگار باید وقف مجاهدت در راه خدا باشد تا هم مؤثر باشد و هم از برکت خداوند.


888 کارگاه ساختمانی در این ولسوالی در حال اجراست

استاندار بوشهر در ادامه به پروژه هایی که در هفته جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 888 پروژه عمرانی در استان بوشهر بوده ایم.

محمدی زاده گفت: از این تعداد 705 پروژه به ارزش 2700 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 183 طرح با اعتباری بالغ بر 4100 میلیارد تومان آغاز می شود که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.


4 طرح پتروشیمی با اعتبار 9.5 میلیارد دلار در استان راه اندازی می شود

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی شاهد آغاز عملیات اجرایی و افتتاح 51 پروژه بوده ایم، اظهار داشت: از این تعداد پروژه، عملیات اجرای 15 طرح بزرگ اقتصادی شامل 4 محصول پتروشیمی به ارزش 15 هزار میلیارد تومان است. و 9.5 میلیارد دلار آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر بیان کرد: در این راستا 36 پروژه اقتصادی به ارزش یک میلیارد و 118 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

مسئولیت اجتماعی نفت برای اولین بار به یک هزار و 377 میلیارد تومان رسید

احمد محمدی زاده اظهار داشت: با اقدامات پیگیری و دستور رئیس جمهور خوشبختانه 1377 میلیارد تومان مسئولیت اجتماعی نفت برای اولین بار در تاریخ به استان بوشهر توزیع شد.

وی ادامه داد: البته با تفاهم صورت گرفته مقرر شد شرکت های نفتی اقدامات دیگری از جمله حمایت از شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاری در بانک های استانی و خرید کالا در استان بوشهر را نیز انجام دهند.


با مدیریت تقاضا، شرایط برق در استان در طول تابستان تغییر کرد

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در سال های اخیر شرایط برق در استان بوشهر بسیار نامناسب بوده و در تابستان شاهد خاموشی های مکرر بوده ایم اما خوشبختانه در تابستان امسال مشکلی در مصرف برق نداشته ایم.


2.5 درصد سن مدیران استانی نسبت به دوره قبل کاهش یافته است

وی در پاسخ به اینکه چند درصد از جوانان را در انتصابات استفاده کرده اید، گفت: استانداران استان ها زیر 40 سال هستند و مدیران کل دستگاه های اجرایی با میانگین 40 سال خدمت می کنند و این آمار نسبت به دوره قبل 2.5 درصد کاهش داشته است. ..

محمدی راده خاطرنشان کرد: رویکرد ما در استان مبتنی بر عدالت است و اقدامات ما به صورت علنی پیگیری می شود تا منافع آن به دست همه مردم برسد.


سال ها استان بوشهر به دلیل اختلافات عقب مانده بود

استاندار بوشهر اضافه کرد: متأسفانه استان بوشهر در طول این سال ها به دلیل اختلافات دچار پسرفت هایی شده است اما امروز فضای بسیار خوبی را ایجاد کرده ایم و تعامل خوبی بین مردم و مسئولان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این تعاملات باعث پیشرفت استان می شود زیرا اگر در استانی تعامل صورت گیرد سرمایه گذار به سمت آن حرکت می کند.

مبادله نفت با راه آهن

محمدی زاده در خصوص خط ریلی بوشهر نیز گفت: طی پیگیری هایی که با وزیر راه و شهرسازی انجام دادیم، موضوع ترخیص نفت حل شد و وزیر نیز قول داد در سفر به استان این موضوع را به تفصیل اعلام کند.


برنامه های هفتگی دولت اعلام شد

رقیه زنگنه نژاد دبیر ستاد هفته دولت استان بوشهر در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت گفت: این هفته فرصتی برای ارائه عملکرد و دستاوردهای دولت در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بخش های سیاسی، اقتصادی و مدنی به مردم

زنگنه نژاد با اشاره به آغاز هفته دولت در چهارشنبه دوم شهریور گفت: در اولین روز این هفته پس از غبارروبی گلزار شهدای بوشهر با حضور استاندار و استاندار بوشهر معاونین وی، مهمترین پروژه های شهرستان دشستان کشف و اجرا می شود.

دبیر هفته دولت در استان بوشهر گفت: افتتاح درمانگاه در برازجان، افتتاح ایستگاه توزیع برق در روستای میان دشت آبپخش، افتتاح ایستگاه پمپاژ آبیاری تحت فشار سعدآباد و آغاز عملیات اجرایی مجتمع آزمایشگاه پزشکی برازجان، پل درودگاه، آبیاری دشت شبانکاره و بهسازی جاده روستایی تاج باغ الحاق 75 هکتار از شهرک صنعتی برازجان و 500 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان برازجان از مهمترین پروژه های شهرستان دشستان در هفته دولت

وی در خصوص پروژه های شهرستان های دشتی و دیر در دومین روز از هفته دولت افزود: در دومین روز از هفته دولت مهم ترین پروژه های شهرستان های دشتی و دیر با حضور استاندار افتتاح و اجرا می شود. بوشهر.

رقیه زنگنه نژاد خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی زیارت، افتتاح آبیاری تحت فشار در شرق لاور، افتتاح مخزن 500 متر مکعبی در روستای چاوشی و افتتاح 2 مدرسه در شهرستان دشتی در روستای چارک و شهرک کاکی و آغاز عملیات اجرایی محور باغان از مهمترین پروژه های شهرستان دشت است.

این مسئول تصریح کرد: افتتاح سه مدرسه ششم، دوازدهم و ششم کلاسه در شهنیا، بردخون و آبخون، افتتاح و نصب دستگاه ایکس ری در گمرک دیر و آغاز عملیات اجرایی اسکله های صادراتی در بندر. دیر از مهمترین پروژه های شهرستان دیر است.

زنگنه نژاد ادامه داد: استان بوشهر در سومین روز از هفته دولت (جمعه) میزبان رئیس سازمان انرژی اتمی کشور است که برای آغاز عملیات اجرایی نمک زدایی نیروگاه اتمی 70 هزار مترمکعبی به این استان سفر می کند.

وی افزود: علاوه بر عملیات اجرایی کشتارگاه صنعتی روستای حسینکی، مجتمع گردشگری ساحلی اکباتان و سالن مسافری پایانه دریایی بوشهر، پروژه های میراث فرهنگی در بافت قدیم شهر بوشهر، استخر دانش آموزی و آب شیرین کن نورویجه به مساحت 7000 مترمکعب نیز انجام شد. شعبه اداره کل آبفای استان بوشهر نیز افتتاح می شود.

دبیر ستاد هفته دولت استان بوشهر افزود: در چهارمین روز از هفته دولت (شنبه) علاوه بر برگزاری جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و تجلیل از مسئولان نمونه استان بوشهر، اقدام خواهیم کرد. شاهد افتتاح و اجرای مهمترین پروژه ها در شهرستان تنگستان باشید.

وی گفت: افتتاح 2 مجتمع پرورش ماهی در قفس 2500 تنی و مرکز پرورش میگو 1000 تنی و افتتاح مخزن 5000 مترمکعبی در شهرستان دلاور، افتتاح ساختمان شهرداری اهرم و آغاز عملیات اجرایی سد باوش، واحد پرورش شترمرغ و راه اندازی واحد پرورش شترمرغ. عملیات اجرایی 1000 تن بلوک مسکن روستایی یکی از پروژه های مهم شهرستان تنگستان است.

زنگنه نژاد گفت: در پنجمین روز از هفته دولت (یکشنبه) مهمترین طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان های گناوه و دیلم با حضور استاندار بوشهر و معاونین وی رونمایی و اجرا می شود.

دبیر ستاد دولت استان بوشهر تصریح کرد: افتتاح کارخانه جوجه کشی بندر ریگ و آغاز عملیات لایروبی بندر ریگ، پل سیدرضا و فولاد بوشهر در شهرستان گناوه از مهمترین پروژه های شهرستان گناوه و آغاز عملیات اجرایی است. واگذاری 300 قطعه زمین نهضت ملی مسکن برای شهرک جوانان و ماهیگیری، پرورش میگو و افتتاح نمادین سایت 3G در روستای والفجر از پروژه های مهم شهرستان دیلم در هفته دولت است.

وی اعلام کرد: استان بوشهر در هفتمین روز از هفته دولت روز سه شنبه میزبان وزیر نفت خواهد بود تا پروژه های شهرستان های عسلویه، جم و کنگان افتتاح و اجرایی شود.

زنگنه نژاد افزود: افتتاح بزرگراه بزبازبندو، آغاز عملیات اجرایی هتل گردشگری حوالی خیمه و آغاز عملیات اجرایی لایروبی بندر صیادی نخل تقی عسلویه و آغاز عملیات اجرایی جم. شهرک صنعتی و افتتاح سالن ورزشی تسه و چهار مدرسه در شهر جم از مهمترین برنامه های این روز در استان بوشهر است.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی چهار طرح پتروشیمی در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه میعانات گازی، افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهر قدس و سالن ورزشی برکه چوپان نیز از مهم ترین برنامه های روز پایانی این هفته است. هفته دولت در شهرستان کنگان .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید