9 دسامبر تجربه ارزشمندی برای نسل های آینده است/ جوامع میدانی مردم توطئه دشمن را خنثی کردند


ساعت: 15:25
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920451

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

حجت الاسلام مشرفی گفت: در حالی که فتنه 88 از خرداد تا آذر ادامه داشت، اما در فتنه سال 1401 با وجود اینکه جنگ دشمن مختلط و پیچیده بود و ابعاد مختلفی را در بر می گرفت، بصیرت مردم و جایگاه آنها در پشت سر بود. اعتقادات آنها باعث شد که این فتنه در عرض دو یا سه ماه جمع آوری شود که نتیجه عبرت گرفتن از فتنه 88 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان حجت الاسلام والمسلمین محسن مشرفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حماسه ماندگار مردم در 18 دی، اظهار داشت: خداوند در قرآن بر تکریم تاکید کرده است. ایام الله ایام الله روزهای مهمی است که بندگان خدا در راستای آرمان های خود حرکت عظیمی انجام می دهند و یکی از آن روزها ۱۸ آذر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: حکومت دشمنان حق این است که هرگاه دیدند جبهه حق به پیروزی رسیده و دستاوردهایی را کشف کرده است، برای ضربه زدن به آن حرکت تهاجمی انجام دهند و کام شما را تلخ کنند.

وی گفت: در 22 خرداد 88 با حضور 40 میلیون نفر در انتخابات فضای پرنشاطی را در سطح جامعه تجربه کردند و ذائقه همه شیرین شد اما دشمن به سبک و رویه خود دشمنی را آغاز کرد. به اصل نظام و اصول اولیه آن حمله می کند.

حجت الاسلام مشرفی گفت: هدف دشمن از این قیام براندازی نظام بود و چون به آن نرسیدند سعی کردند نظام را تضعیف کنند.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی که یک نظام کاملا مردمی است، انتخابات یکی از ارکان مهم است، گفت: دشمن فکر می کرد اگر نتواند اصل نظام را تهدید کند به برخی ارکان به ویژه انتخابات حمله می کند. و بس، دلیلش هم اصرار بر لغو آن است.

وی ادامه داد: در این راستا دشمن با رسانه های گمراه کننده عده ای از جوانان و مردم را به میدان آورد، اما وقتی مردم متوجه شدند که این قیام و موانع آن در جهت اصل نظام و اعتقادات دینی و مذهبی بوده است. سال نهم حماسه بزرگی را آغاز کردند که این انقلاب را که با خون شهدا و رهبری امام راحل (ره) و مقام ولی فقیه به دست آمد دوباره زنده کردند و دشمن را شکست دادند.


او تجربیات مردم را از نهم فتنه 1401 جمع آوری کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: دلیل اصرار مقام معظم رهبری بر اینکه ایام الله بزرگ باشد این است که این روزها برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و باید زنده بماند تا تجربه ارزشمندی باشد. برای نسل های آینده.

حجت الاسلام مشرفی گفت: امروز هم با روی کار آمدن دولت سیزدهم انقلاب که توانست شکاف ها را پر کند و در دل ها امید بیافریند، دشمن با همین سبک و روش و چون نمی خواهد دید پیروزی ملت، طراحی و اجرای فتنه 1401 را در دستور کار قرار داد. اگر در سال 1387 کلید رمز تقلب در انتخابات بود، امسال کلید رمز نام دختری بود که جان باخت و دشمن دوباره شورش به پا کرد.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت 18 دی موجب افزایش آگاهی و درک مردم از اوضاع می شود، گفت: در حالی که فتنه 88 از خرداد تا آذر ادامه داشت، اما در فتنه 1401 اگرچه جنگ دشمن مختلط و پیچیده بود و ابعاد مختلفی را در بر می گرفت. بصیرت مردم و جایگاه آنها در پس اعتقادات و اعتقاداتشان باعث شد این فتنه در عرض دو سه ماه جمع شود که حاصل عبرت گرفتن از فتنه سال 88 است و لزوم زنده نگه داشتن این ایام کاملاً مشخص است.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته تدفین شهدای گمنام در استان فضای معنوی ایجاد کرده و مردم با شور و نشاط حضور پیدا کرده اند، افزود: برخی از مراسم های پیش رو سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین سالگرد وفات است. آیت الله مصباح یزدی فرصت مناسبی برای تجدید پیمان با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی است که قطعا مورد استفاده مردم و جوانان با فرهنگ و بصیر استان قرار خواهد گرفت.


ضرورت تبیین نقش محوری رهبر انقلاب در خنثی سازی نقشه های دشمن

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اهداف بزرگداشت یوم الله در 18 آذر؛ وی در روز بصیرت و عهد امت و ولایت تصریح کرد: یکی از اهداف تبیین نقش محوری رهبر انقلاب در مقابله با نقشه ها و نقشه های دشمن و خنثی سازی این نقشه ها برای جوانان است. و در این راستا تمامی مسئولان و تریبون ها موظف به تبیین جایگاه استان هستند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف دیگر تبیین روش های دشمن برای مردم است تا هوشیار و آماده باشند و بدانند دشمن از چه روزنه هایی وارد می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: موضوع دیگر؛ توجه به عمق مردمی بودن انقلاب این است که این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای و با حضور حماسی مردم جاودانه شد و نهم مهر تأییدی بر این باور است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: آنچه در خنثی سازی قیام شورشیان موفق شد; حضور مردم و تجمعات در میدان بود.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت ها برای تبیین ناآرامی های پیش رو گفت: هرچه جلوتر می رویم درخت تنومند نظام قوی تر و قوی تر می شود و دشمنان برای مقابله با آن از روش های مختلف و ترکیبی استفاده می کنند، اما به عنوان حماقت و حماقت آنها چنین نیست. می خواهند شکست های خود را بپذیرند و از آنها درس بگیرند.


لزوم استفاده از فضای رسانه ای برای پرداختن به جنگ ترکیبی دشمن

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه افزود: باید از رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای تبیین و مقابله با دشمن حداکثر استفاده را بکنیم چرا که دشمن دستان خالی اما به خون بسیار آغشته است با دست برتر. از رسانه هایی که ایجاد می کنند؛ چهره زشت و سیاه خود را نشان می دهد و از سوی دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده می گیرد و به این ترتیب مردم و جوانان را فریب می دهد.

وی گفت: به مناسبت 18 آذر برنامه های متعددی در مرکز استان و همه شهرستان ها با حضور سخنرانان استانی و کشوری پیش بینی شده است. همچنین نهادها و سازمان های مختلف نیز برنامه های جذابی را به این مناسبت در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید