9 هزار نفر در خراسان جنوبی آموزش های تخصصی قرآن را فرا گرفتند


ساعت: 18:46
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877628

حجت الاسلام رضایی گفت: در چهار سال گذشته 9 هزار و 804 نفر آموزش های تخصصی قرآن کریم در استان دیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانحجت الاسلام احمد رضایی امروز در نشست خبری سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بحث تبلیغ مطرح شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز یکی از محوری ترین فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی تحقق اسلام ناب است، گفت: اسلامی است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به گفتمان سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فکری و فرهنگی جامعه، افزود: اولویت این سازمان اجرای فرامین مقام معظم رهبری است و رویکرد اصلی امسال تبیین جهاد است. “

وی یکی دیگر از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی را ترویج تبلیغ خواند و تصریح کرد: باید کاری کنیم که مردم بر اساس توانایی های خود مبلغی در عرصه دین باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت شبکه تبلیغاتی گفت: شبکه سازی باید در اقشار مختلف جامعه برای مخاطبان خاص و گسترده شکل بگیرد و امروزه شبکه سازی برای موفقیت تبلیغات و تاکنون بسیار مهم است. انجام شد، اما کافی نبود، تا زمانی که از ایده آل فاصله گرفتیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به لزوم رشد مخاطب در اقشار مختلف جامعه، ادامه داد: امروز مخاطب مستقیم ما محدود است و اگر در این بحث موفق شویم، مسیر گسترش دین هموار می شود.

وی با بیان فعالیت شبکه بزرگ تبلیغی در استان گفت: در حال حاضر 133 روحانی به عنوان امام جماعت روستا و محله تحت حمایت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هستند.

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم بیش از 1300 روحانی بومی و غیر بومی به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 97 روحانی از خراسان جنوبی در روستاها مستقر هستند، گفت: تاکنون 231 خانه در سراسر دنیا در روستاها ساخته شده که در روستاها در اختیار روحانیون قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: امروز فعالیت مبلغان اجتماعی در زمینه اوقات فراغت، اشتغال، امور خیر و… است و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این راستا حرکت می کند.

حجت الاسلام رضایی در مراسم رونمایی از سامانه شمع گفت: این سامانه به منظور بهینه سازی شبکه تبلیغی و ارائه خدمات به مبلغان دینی و همچنین صدور انواع گواهی تبلیغ برای روحانیون، مردان و زنان مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی طراحی شده است. مبلغان مشمول ثبت نام به این سامانه گزارش دهید

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: صدور گواهینامه آنلاین تبلیغی برای موسسات و حذف حضور مبلغان در خدمات تبلیغی، دسترسی به اطلس تبلیغی شامل اطلاعات دقیق مناطق و نکات تبلیغی کشور، دانلود رایگان محتوای تبلیغی، مورد نیاز مبلغان، پشتیبانی آنلاین از مبلغان و دعوتنامه از سخنران در مناطق مختلف کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده تبلیغاتی از مزایای این سامانه است.

وی با اعتقاد به نقش زنان در توسعه فرهنگی افزود: در این راستا نهضت اعتلای زنان و تشکل زنان فرهیخته، شورای هم اندیشی زنان قرآن و عترت و هیئت ویژه مذهبی بانوان تشکیل شده و فعالیت می کنند. استان.”

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اجرای طرح حاج کاسم برای دختران گفت: به زودی جلسه ای در مرکز استان با حضور بیش از 150 نفر از این دختران برگزار می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 34 مؤسسه قرآنی، 66 خانه قرآن شهری و 184 خانه روستایی در استان، گفت: 9800 نفر در این استان به فراگیری قرآن پرداخته اند. استان.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه شبکه های فرهنگی مردمی قوی، هیئت های مذهبی، هیئت های زیارتی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، شبکه های فرهنگی قرآنی و هستند وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستند، گفت: در حال حاضر 1372 هیئت مذهبی، 96 فرهنگ فعال انجمن های اسلامی، 1359. نمازگزاران در استان فعال هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت مذهبی استان در ایام ولیعهد 77 میلیارد تن هزینه کرده بودند که خدمات آنها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید