90 درصد از دانش آموزان محروم از تحصیل به چرخه آموزشی باز می گردند


ساعت: 20:07
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856072

نشست حقوق کودک به موضوعاتی مانند بازگشت 90 درصد دانش آموزان محروم به چرخه تحصیلی و همچنین تاکید بر رفتار تبعیض آمیز در قانون مربوطه و کنوانسیون حمایت از حقوق کودک می پردازد. جرایم زیر 18 سال و شلاق 18، شلاق و بدون زندان لغو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمد تقی فتحی امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان حقوق کودک استان زنجان اظهار داشت: کنوانسیون حقوق کودک در رأس قوانین موضوعی و قبلی مصوب جهانی قرار دارد و ایران نیز در سال 1993 به این کنوانسیون پیوست

وی با اشاره به اینکه قانون چند اصل برای حمایت از حقوق کودکان دارد، خاطرنشان کرد: اصل مصلحت کودک، اصل توجه به رشد کودک، اصل عدم تبعیض و اصل توجه به دیدگاه های کودک

فاطی با بیان اینکه با توجه به شرایط استان در حوزه کودک با چالش هایی مواجه هستیم، افزود: زنجان در مقایسه با استان های این چنینی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و دستگاه های متولی به ویژه در دولت جدید تا حدودی به وظایف خود عمل می کنند. ، توجه ویژه به زنان و کودکان می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: در رویه قضایی و کنوانسیون حمایت از حقوق کودک تاکید بر برخورد متفاوت با جرایم زیر 18 سال و رسیدگی کیفری در 18 با بالای 18 متفاوت است.”

وی افزود: مجازات افراد زیر 18 سال شلاق و حبس نیست و بیشتر مجازات ها اصلاحی است.

فتحی با اشاره به برخی اقدامات دادگستری کل استان زنجان در خصوص حقوق کودک، گفت: دفتر حقوق کودک و زن در دادگستری کل استان تشکیل شد که انواع حمایت های قضایی و فراتر از آن را انجام می دهد. تنظیم.

وی با بیان اینکه طبق قانون رسیدگی به پرونده کودکان (زیر 18 سال) توسط شورایاری انجام می شود، خاطرنشان کرد: در استان زنجان این امر با معرفی مشاوران آموزش و پرورش انجام می شود و پرونده ها بدون هیچ گونه رسیدگی توسط شورایاران بررسی می شود. استثنا.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با اشاره به اعمال مجازات جایگزین حبس که چند سالی است انجام می شود، گفت: این امر نیز در راستای حمایت از کودکان است.

او گفت که جایگزین های قابل توجهی برای حبس برای تهیه تجهیزات برای آموزش ارائه شده است.

فاتی با بیان اینکه معادن برای حفظ حقوق عامه باید یک درصد از فروش خود را صرف امور فرهنگی، اجتماعی و عمرانی منطقه کنند، گفت: تاکنون به این موضوع رسیدگی نشده است اما امسال 11.5 میلیارد تن وصول شده است. که نیمی از آنها از ساخت مدرسه در روستا محروم شدند.

این مسئول با بیان اینکه کمتر از 10 نفر بین 15 تا 18 سال در کانون اصلاح و تربیت استان زنجان هستند، خاطرنشان کرد: هیچ نهادی پس از خروج از کانون از این افراد حمایت نمی کند و آزاد شده اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: حدود 900 نفر در استان محروم از تحصیل هستند که باید آموزش می دادند و آموزش و پرورش باید نظارت کند که چند درصد از این افراد به مدرسه می روند.


* درصد 90 درصد دانش آموزان محروم از تحصیل وارد چرخه آموزشی شده اند

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به دانش آموزان تحت پوشش شهری و روستایی استان گفت: ضریب پوشش استان زنجان در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی (سال اول و دوم) 65.6 و 99 است. به ترتیب 19 درصد که میانگین کشوری است و به ترتیب 75.2 و 97.75 درصد است.

وی با اشاره به اینکه ضریب پوشش دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول، دوم، فنی، حرفه‌ای و حرفه‌ای منطقه به ترتیب 94.41، 80.32 و 37.07 درصد است، خاطرنشان کرد: میانگین کشوری در این مقاطع به ترتیب 91.17، 82.38 و 35.6 درصد است.

اسماعیلی با بیان اینکه 897 نفر در پایه اول ابتدایی از تحصیل محروم شدند، افزود: با پیگیری های لازم 90 درصد از این تعداد وارد چرخه آموزشی شدند و مابقی به دلایلی مانند مهاجرت ترک تحصیل کردند. معلولیت و دیگران.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید