95 درصد دانش آموزان کرمانشاهی واکسینه تاج شده اند

ساعت: 22:45
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789553

سارا شاه آبادی از واکسیناسیون 95 درصدی دانش آموزان برعلیه بیماری عروق کرونر در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون 86 درصد جمعیت استان نوبت اول و 69 درصد هر دو نوبت را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با بیان اینکه 95 درصد دانش آموزان در استان کرمانشاه واکسینه شده اند، گفت: تاکنون 86 درصد جمعیت استان دوز اول و 69 درصد هر دو واکسن را دریافت کرده اند. دوزها

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: نوبت سوم (تقویت کننده) واکسن کراون که به «دوز یادآوری» نیز معروف است، برای حفظ و افزایش پاسخ ایمنی بدن به این بیماری تزریق می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت دریافت دوز اول و دوم واکسن کرون، استان سوم نیز می تواند دوز سوم را در مراکز اجتماعی و سایر مراکز تزریق کند.

شاه آبادی گفت: افرادی که دوز اول و دوم را تزریق کرده اند بعد از 40 روز می توانند نوبت سوم را تزریق کنند.

وی افزود: افرادی که نوبت دوم واکسن را دریافت نکرده اند نمی توانند نوبت سوم را تزریق کنند بنابراین باید نوبت اول و نوبت سوم را بعد از مدت مقرر تزریق کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه درباره آخرین وضعیت رنگ در شهرستان های استان گفت: در حال حاضر شهرهای کرمانشاه، سنقر، خرسون، گیلانغرب، سرپل ذهاب، صحنه، جوانرود و طلاس باباجانی. رنگ زرد دارند و قرشیرین، دالاهو، اسلام آباد و روانسر در وضعیت آبی قرار دارند اما این وضعیت کاملا شکننده است و شهروندان هنگام دریافت واکسن کرون باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در خصوص سویه جدید کراون (امیکرون) گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از این سویه در کشور مشاهده نشده است اما خواستار واکسینه شدن هر چه سریعتر شهروندان است زیرا در کشورهایی که این بیماری مشاهده شده است. ، افرادی که قبلاً دارند بیمار شده اند و هنوز از این بیماری رنج می برند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید