97 درصد دانش آموزان فراهان واکسینه تاج شده اند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا حجتی رئیس شبکه بهداشت و درمان فراهانی در گفت و گو با فراهان از واکسیناسیون 97 درصدی دانش آموزان فراهانی خبر داد و گفت: این جمعیت بالای 12 سال است که آمار قابل قبولی است.

وی افزود: خوشبختانه با راه اندازی طرح ملی واکسیناسیون شاهد کاهش مرگ و میر بوده ایم و از ابتدای اجرای این طرح 97 درصد جمعیت در گروه دوز اول هدف و 77 درصد آنها واکسینه بدخیم شده اند. ویروس با دریافت هر دو دوز واکسن.

حجتی با اشاره به افزایش واکسیناسیون در دور سوم افراد واجد شرایط در آذرماه امسال، گفت: تاکنون حدود 5 درصد از افراد واجد شرایط نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فراهان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی اپلیکیشن ماسک، شهر فراهان در حالت تاج زرد قرار دارد و شاهد کاهش تعداد بیماران سرپایی و مراجعه به مراکز درمانی هستیم، اما با شروع با توجه به فصول پاییز و زمستان و سردی هوا و کاهش تهویه در مراکز، تعداد مراجعه کنندگان با علائم ویروس آنفلوآنزا در مهر و آبان افزایش یافته است که رعایت حداکثر استانداردهای بهداشتی را می طلبد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فراهان گفت: بررسی نتایج واکسیناسیون نشان می دهد که خطر مرگ در افرادی که واکسن کرون را دریافت نکرده اند بیشتر از افرادی است که این واکسن را دریافت کرده اند، به طوری که تمامی افرادی که واکسینه نشده اند و باید در اسرع وقت با مراجعه به مراکز اجتماعی در برابر این ویروس ایمن سازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید