AFC به پرسپولیس هم رحم نکرد; خداحافظ آسیا؟

یکی از شروط باشگاه ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اخذ مجوز حرفه ای است. مشکلی که در دو سال اخیر به چالش بزرگی برای فوتبال ایران تبدیل شده و فصل گذشته هر دو تیم پرسپولیس و استقلال به دلیل کمبودهایی که داشتند از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بازماندند. این اتفاق برای استقلال برای فصل بعد هم افتاد و به دلیل بدهی هایی که داشت و نتوانست به موقع پرداخت کند، این باشگاه با وجود اینکه فصل گذشته قهرمان شده بود، از حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد محروم شد.

حالا خبرها از احتمال حذف پرسپولیس به دلیل آپلود نکردن برخی مدارک AFC خبر می دهد. در شرایطی که باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر اعلام کرده بود مشکلات خود را به ویژه در حوزه مالی و بدهی حل کرده است، دو موضوع مربوط به ورزشگاه خانگی (ورزشگاه آزادی) و اختلاف مالکیت (وزارت ورزش) به چالشی تبدیل شده است. نحوه اخذ مجوز برای این باشگاه.

اما چندی پیش مدیریت ورزشگاه آزادی از تکمیل مدارک و نواقصی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز برای دلجویی از باشگاه پرسپولیس و پایان دادن به این ماجرا خبر داده بود، خبر داد. موضوعی که در مورد آکوتو و آکوتو به وجود آمد و گمانه زنی هایی که با داغ شدن شایعات شروع شد، هواداران این تیم را نیز نگران کرد.

در آخرین مرحله از بارگذاری مدارک خود (باشگاه پرسپولیس) منتظر ارسال مدارک لازم از سوی وزارت ورزش هستند. در روزهای اخیر مذاکرات زیادی بین مدیریت باشگاه پرسپولیس با وزیر ورزش و معاونانش انجام شده و البته به باشگاه اطمینان داده شده که در این راستا نیز همکاری خواهند کرد. اما در فاصله 48 ساعت تا پایان مهلت بارگذاری مدارک، هنوز پاسخ و مدارک نهایی از سوی باشگاه پرسپولیس دریافت نشده است تا نسبت به این موضوع اقدام نهایی انجام دهند.

موضوعی که می تواند تمام تلاش اعضای باشگاه را برای رفع ایرادات قابل اصلاح و رفع آنها از بین ببرد و این باشگاه با عدم ارسال به موقع مدارک مجبور به حضور در فصل بعد و رقیب شود. باشگاه و استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا شکست می خورند.

باید دید در ساعات باقی مانده تا ارسال مدارک نهایی، وزارت ورزش اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد و آیا می تواند برای صدور مدارک لازم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد یا خیر. .

دیدگاهتان را بنویسید