AFC قوانین استفاده از بازیکنان خارجی را تغییر داد/ کار نمایندگان فوتبال ایران برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا سخت شده است!

ساعت: 17:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781664

مصوبات جلسه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از تغییر ثبت نام بازیکنان خارجی باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا 2022 خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازی امروز تصمیمات مختلفی گرفت که مهمترین آنها برای لیگ قهرمانان 2022 و اصلاح سهمیه باشگاهی 3+1 بود.

در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: باشگاه‌های فوتبال می‌توانند هر تعداد بازیکن خارجی را در لیست آسیایی ثبت کنند و هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد، اما شرط این است که هر تیم قبل از شروع بازی، سهمیه 3+1 بازیکن خود را داشته باشد. یک خارجی را انتخاب کنید و فقط می توانید از بازیکنان منتخب در زمین استفاده کنید.

همچنین لیست باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 از 30 بازیکن به 35 بازیکن افزایش یافته است، بنابراین حضور پرتعداد بازیکنان خارجی در لیست مشکلی نخواهد داشت.

قطعا این خبر بدی برای باشگاه های ایرانی خواهد بود. چرا که سعودی ها در حال حاضر 7 بازیکن خارجی در لیگ خود دارند و می توانند هر 7 بازیکن خارجی را در لیست آسیایی خود ثبت کنند. تیم های ایرانی حتی یک بازیکن خارجی باکیفیت هم نمی توانند جذب کنند و به این ترتیب قهرمانی در لیگ قهرمانان برای نمایندگان فوتبال ایران دست نیافتنی تر خواهد بود.

سایت Afc همچنین اعلام کرد که تمامی تیم هایی که از لیگ قهرمانان و جام ملت های آسیا انصراف داده اند به دلیل بیماری قلبی عفو شده و حذف نخواهند شد.

در نهایت مقرر شد قانون 5 شیفت در هر مسابقه تا سال 2022 ادامه داشته باشد. در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 دو باشگاه استرالیایی از محرومیت AFC خارج شدند.

تیم ملی کره شمالی نیز از مرحله مقدماتی جام جهانی زیر 23 سال کنار رفت اما جریمه و جریمه نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید