FATF هیچ ارتباط مستقیمی با تجارت خارجی ندارد


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838921

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بحث های مطرح شده از سوی برخی درباره لزوم پیوستن ایران به FATF گفت: FATF ارتباط مستقیمی با تجارت خارجی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با انتقاد از بحث های مطرح شده از سوی برخی مبنی بر لزوم پیوستن ایران به FATF گفت: به نظر می رسد افرادی که موضوع عضویت ایران در FATF را مطرح می کنند اطلاعی از مسائل اقتصادی ندارند.

وی افزود: ابتدا نظام باید تصمیم بگیرد که به FATF بپیوندد یا نه و هیچکس نمی تواند در این مورد تصمیم بگیرد و روی کاغذ می تواند ادعا کند که با پولشویی مبارزه می کند اما در واقع استقلال نظام و غیره را زیر سوال می برد. – الحاق. «FATF به هیچ وجه تجارت خارجی را انکار نمی کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح FATF در شورای مناسبت است، گفت: البته حمایت هایی که در خصوص مبادلات مالی باید انجام شود فراتر از استانداردها و دستورالعمل های FATF است که در کشور ما اعمال می شود. مبارزه با پولشویی بسیار گسترده تر است. از FATF است و نظارت در این زمینه کاملتر است.

از سوی دیگر، FATF ارتباط مستقیمی با تجارت خارجی ندارد و حتی عضویت در این طرح علاوه بر سلب استقلال ایران اسلامی می‌تواند موانع جدی برای تجارت خارجی ایجاد کند، بنابراین شورای نگهبان و شورای امنیت مطمئناً این کار را انجام دهید. بهترین راه حل. آنها این کار را انجام می دهند تا به کشور آسیب نرسانند.

وی تاکید کرد: مسئله مهم این است که ایران اسلامی تحت فشار افراد یا گروه ها به FATF نپیوندد و منافع، مصالح، خرد ملی و مبانی اعتقادی مستقر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سیاست خود را ایجاب می کند. تعامل با سازمان های بین المللی در Take Over.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید