Omicron; اقدام خدماتی/ چرا از گزند یک طرفه ای که دنیا را به «قرنطینه» کشانده در امان هستیم؟!

ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797160

ظهور سویه Omicron در دنیا و نسبت گسترش آن در کشور ما نسبت به سایر کشورها نشان داد که دولت سیزدهم با خدمت صادقانه توانسته این سویه را مهار کند ما کشورهای غربی داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «کشور اومیکرون، کشورهای غربی و کشورهای با تجربه در علوم پزشکی را باز توزیع و قرنطینه کرده است»، جمله ای است که این روزها در ایران و جهان خبرساز شده است. هر رسانه ای با این محور و مضمون این عبارت را می نویسد و تحلیل می کند.

اما با وجود اینکه کمتر از 40 روز از خرید شرکت Omicron در دنیا می گذرد، بحمدالله همچنان کشورمان در وضعیت اداری بسیار خوبی قرار دارد.

با این حال، طبق گفته سازمان بهداشت جهانی و محققانی که سویه omicron را مطالعه کرده اند، این سویه 500 درصد مسری تر از سویه دلتا است.

e20c0492 6774 4c76 9775 916876bb59f0 خبر خاکستری

آمار منتشر شده در 29 آذر 1400

فراموش نکرده‌ایم که در ماه‌ها و روزهای پایانی عمر دولت دلتای قبلی، نفس حکومت را می‌شمردند و مردم را عزادار می‌کردند. دلتا خطرناک ترین کشور زمان خود بود که نفس دنیا را فراتر از ایران گرفت و تعداد قربانیان روزانه در کشورمان را به ۷۰۰ نفر در روز رساند!

اما در مقایسه با اخبار و اتفاقات چند ماه اخیر سوالات و ابهامات زیادی در ذهن ایجاد شده که گاه جای تعجب دارد.

چرا باید حدود یک سال دیگر پنج موج عظیم به کشور وارد شود؟ پنج موج که به اصطلاح قله های تاج بود، کشور ما را در بر گرفت. در شرایطی که کشور ما در معرض شدیدترین شرایط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و… قرار داشت. حملاتی که بحمدالله بسیاری از این هجمه ها و نقشه های دشمنان ما خنثی شد، به استثنای بخش هایی که بی توجهی برخی دولتمردان دولت قبل باعث آسیب به کشور شد. به عنوان حوزه واکسیناسیون و واردات واکسن.

0b093231 c274 4c17 a24f ff6cade044b8 خبر خاکستری

این بی توجهی که ظاهراً از سوی دولت بود، تا حدودی برای عموم مردم قابل درک بود که باعث شد بسیاری نسبت به بی توجهی مسئولان در فضای مجازی با روند بیان و واکسن واکنش نشان دهند. اما در برخی موارد نظام را مقصر این کوتاهی می دانستند و با شورش رسانه ای برخی رسانه های معاند، برخی هموطنان ساده دل متوجه شدند که دولت تمایلی به واردات واکسن ندارد. در حالی که تصمیم گیری در حوزه های خرد و کلان برای واردات واکسن و اجرای واکسیناسیون کاملا در صلاحیت دولت و به طور مشخص دولت بود.

یکی از پاسخ هایی که پزشکان عمومی به ممانعت نسبی امیکرون داده اند این است که احتمال ابتلای شهروندان واکسینه شده به امیکرون در پی واکسیناسیون گسترده در دولت سیزدهم به حداقل رسیده است.

اما آیا کشورهای اروپایی و آمریکایی که Omicron آنها را مجبور به قرنطینه کرد امروز واکسینه نشده اند؟ از قضا، برخی از کشورها، مانند فرانسه، سطح بالایی از واکسیناسیون دارند.

اما آیا همین واکسن تولید ملی که بنا به اعتقاد دوستان و دشمنان از آب مقطر تشکیل شده است باعث امنیت مردم کشورمان شده است؟

872437b7 0218 4b0b ab94 4957d532a79c خبر خاکستری

نباید فراموش کرد که دولت گذشته با امنیت منفعلانه خود به کشور نیازمند و بی کفایت نشان داد که از سبدهای بین المللی واکسن واکسن مانند کواک واکسن می خواهد و اگر نه، تلاش جهادگران داخلی شاید کشور تجربه کرده باشد. شرایط بسیار سخت امروز

از سوی دیگر دشمنان ما از این ابزار و انفعال نهایت استفاده را بردند و بیشترین ظلم را در حق کشور کردند.

عین اللهی: دولت قبل واکسن را ابزار سیاسی کرد

در این رابطه وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم یازدهمین جشنواره پژوهشی باقرالعلوم(ع) و آغاز سومین مرحله واکسن نورااو گفت که دولت قبلی از این واکسن به عنوان ابزاری برای اقدامات سیاسی استفاده می کرد.

a42da54d 2cac 4493 ba50 bf84dfe45429 خبر خاکستری

او اضافه کرد: “مردم از سپتامبر قدرت زیادی در واکسیناسیون نشان داده اند. در ابتدای دولت سیزدهم تنها 5 میلیون دوز واکسن تزریق شد و در دولت قبل از این واکسن به عنوان ابزاری برای برخی کارهای سیاسی مانند فیاطف و برجام استفاده می شد. در ابتدای دولت سیزدهم واکسنی برای تزریق نداشتیم اما با هماهنگی انجام شده 180 میلیون دوز واکسن داریم که 115 میلیون دوز آن در 4 ماه از شروع به کار تزریق شده است.»

اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، محدود کردن تاج به واردات شگفت‌انگیز و گسترده واکسن بسیار مهم بود و سپس صف‌های تحقیرآمیز واکسن برداشته شد. صف هایی که گاهی اوقات مردم برای دریافت واکسن مجبور بودند روزها در صف واکسن بایستند. دولت سیزدهم نه تنها با افزایش چشمگیر مراکز واکسیناسیون، صف واکسیناسیون را برطرف کرد، بلکه امکان دریافت و واکسیناسیون را برای شهروندان در عرض چند دقیقه بدون صرف وقت اضافی در هیچ مسیری فراهم کرد.

e94a3290 1c42 4961 bc1a 40fdd4ed9f23 خبر خاکستری

دست‌های پنهانی که اوضاع را دیدند با تحریف افکار عمومی و شایعات در مورد پاتوژنز واکسیناسیون مانند عقیم‌سازی جوانان و نوجوانان، به سمتی می‌روند که ضعف‌هایشان آشکار می‌شود و شاید رازهای مگوی آشکار می‌شود. آنها واکسینه شدند و ترتیبی داده شد که واکسیناسیون با تاخیر و فشار بر کارکنان درمان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به مقصد نهایی خود برسد.

با این حال، ظهور طرف Omicron علاوه بر همه خطرات آن که گاه باری مضاعف بر دوش دولت تحمیل می کند، اما در پس زمینه، همسویی نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در کنترل تاج و میل است. برای صداقت – مصداق واقعی این ضرب المثل که می گوید: «دویست حرف چون نیمه کاره نیست» و دولت سیزدهم نشان داده که کمترین کار در جای خود بسیار ارزشمندتر از زیباترین کلمه است. منجر به عمل نشد .

c401c36a 31fe 497f ac1e ed94d6ee01f9 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید