Sinofarm و Pastococcus شواهد علمی کافی برای تزریق به کودکان دارند / چرا برخی افراد با وجود اینکه واکسینه شده اند می میرند؟

ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779808

یکی از اعضای کمیته ملی علوم تاج و تخت گفت واکسن های سینوفارم و پاستوکوکس که در حال حاضر به نوجوانان 12 تا 18 ساله داده می شود، شواهد علمی کافی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر مسعود یونسیان از اعضای کمیته ملی علوم تاج و تخت گفت: واکسن های تزریق شده به کودکان بالای 12 سال (سینوفارم و پاستوکوکوس) دارای شواهد علمی کافی مبنی بر بی خطر بودن و کارایی آن است. “

یونسیان گفت: «واکسن هایی که در فهرست سازمان بهداشت جهانی قرار ندارند لزوماً نباید به عنوان بی اثر یا پیچیده تفسیر شوند.

وی افزود: برخی از واکسن‌های کرونا با مجوز سازمان غذا و دارو تزریق می‌شوند اما در فهرست واکسن‌های سازمان جهانی بهداشت قرار ندارند.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: هنوز اطلاعات و مستندات کافی برای تزریق واکسن تاج سر در کودکان زیر 12 سال وجود ندارد.

واکسن های موجود در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ بسیار موثر است

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد تاج کشور گفت: تمامی واکسن های تاج موجود در کشور تاثیر خوبی در پیشگیری از مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان بر اثر تاج دارد.

وی افزود: تمام شواهد نشان می دهد که واکسن های تاج موجود در پیشگیری از اشکال شدید منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ تاثیر خوبی دارد. بسیاری از مطالعات قابل اعتماد این را تایید می کنند.

یکی از اعضای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کراون ایمنی ایجاد می کند یا فقط از مرگ و بستری شدن جلوگیری می کند، گفت: شواهد نشان می دهد که ایمنی خوبی ایجاد می کند.

وی گفت: ایمنی واکسن به رژیم های مختلف تقسیم می شود. در حالت اول، ویروس به هیچ وجه نمی تواند وارد بدن شود، بنابراین فرد واکسینه شده خود به خود بیمار نمی شود و نمی تواند دیگران را آلوده کند. در مورد بعدی، ویروس وارد بدن شده و تکثیر می شود، اما فقط باعث بیماری خفیف می شود و منجر به بستری نمی شود.

یونسیان گفت: در مورد دوم، ویروس وارد بدن فرد می شود و باعث بیماری نسبتاً جدی می شود، اما منجر به مرگ نمی شود. همچنین شرایطی وجود دارد که با وجود دریافت واکسن می تواند باعث بیماری جدی و حتی مرگ شود که در این صورت به نظر ما واکسن نتوانسته در انسان مصونیت ایجاد کند.

با تزریق واکسن ایمنی 70 تا 90 درصد ایجاد کنید

او گفت: «بدیهی است که هیچ واکسنی نمی تواند مصونیت 100 درصدی ایجاد کند، اما شواهد به دست آمده از مطالعات داخلی و خارجی متعدد نشان می دهد که همه واکسن های تاج تایید شده ایمنی کافی در برابر اشکال شدید و مرگ ایجاد می کنند.

این متخصص اپیدمیولوژی گفت: ایمنی واکسن تاج برای جلوگیری از مرگ بسیار بالاست و به نظر می رسد بالای 90 درصد باشد.

یونسیان افزود: این واکسن ها در برابر گونه های شدید و بستری شده نیز مصونیت ایجاد می کنند که میزان آن بالا بوده و بسته به نوع واکسن بین 70 تا 90 درصد خواهد بود.

این مدرس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ایمنی پیشگیری از عفونت یا ابتلا به نوع خفیف بیماری کمی کمتر از دو نوع قبلی است اما این نوع ایمنی را نیز ایجاد می کند. |

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید